2.9

Agaton Sax och Byköpings gästabud

Två skurkar flyr från fängelset i London och de planerar ett skurkdåd mot Agaton Sax. Agaton Sax och Inspektör Lispington jagar de två skurkarna, men jakten försvåras av att de två skurkarna har dubbelgångare.

Originaltitel Agaton Sax och Byköpings gästabud
Regissör Stig Lasseby
Manus Leif Krantz
Genre Kriminalare, Familjefilm, Animerad, 70-tal
Skådespelare Stig Grybe (röst), Helge Hagerman (röst), Stig Lasseby (röst), Leif Liljeroth (röst), Isa Quensel (röst), Annica Risberg (röst), Per Sjöstrand (röst), Olof Thunberg (röst), Bert-Åke Varg (röst)

KyLLo
2022-03-28
Jag uppskattar främst miljöerna och rösterna.
BjörnBandhund
2021-09-25
Agaton Sax - min barndomshjälte!
2021-05-28
Agaton Sax är nästan kung...
Fantastroid
2013-05-19
Som tidigare sagt fint tecknad och med gräddan av svenska röstskådisar. Håller tyvärr inte måttet i vuxen ålder.
JohnMcClane
2013-01-29
Gillade den när jag var liten. Men nu skulle jag nog tyckt att den var förfärligt.
jep
2012-09-30
Tunn historia men de var före sin tid med dator, headset och trådlös kommunikation.
ses11
2012-09-16
Varken jag eller min 10-åriga lillasyster gillade den nämnvärt. Tyckte att den saknade den höga nivån i t.ex. Pelle Svanslös.
RunRiot
2012-02-18
Tickie och Lispington <3
Sznax
2011-10-17
Det finns inte särskilt många ljuspunkter här. Thunberg är alltid en tillgång, men han har för få repliker för att man skall få njuta ordentligt. Hela storyn och manuset är tunt (det är mycket riktat till barn). Men allra mest stör jag mig på de konstanta "roliga" ljud som dyker upp hela tiden. Allting de gör måste ackompanjeras av något ljud. Själva teckningarna är fina. Betyg 3.7
snyltare
2011-06-25
Låååångfilm. Men ändå kul! Musiken är skönt svängig och barnen gillade faktiskt filmen.