2.8

Against the Ice

År 1909 kämpar två upptäcktsresande för att överleva efter att de blivit kvar på en Danmarksexpedition på det istäckta Grönland.

Originaltitel Against the Ice
Regissör Peter Flinth
Manus Nikolaj Coster-Waldau, Joe Derrick
Genre Drama, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Nikolaj Coster-Waldau, Joe Cole, Heida Reed, Charles Dance, Thorsteinn Bachmann, Gísli Örn Gardarsson, Nick Jameson, Diarmaid Murtagh, Sam Redford, Ed Speleers, Frankie Wilson

mammene
2022-03-22
Jag känner att detta är värt en fyra, kanske inte av det starkaste slaget, men ändock en fyra. Det känns här som om man följer grundhistorien rätt bra och inte försöker lägga till en massa effekter för skojs skull. Historien bygger på en bok som Ejnar Mikkelsen själv skrivit, den håller väl för att berättas. Uppbyggnaden mellan de två männen och hur de förändras efter färden är en stor behållning och så naturens skiftningar förstås.
PeterTheW
2022-03-13
Intressant, snygg och välspelad men bitvis lite långdragen.
2022-03-12
Intressant historia, fantastiska vyer, men rätt så trälig film. (7/15)
melodys
2022-03-11
Vackra vyer och spännande story, men hade kunnats göra intressantare med mer karaktärsdjup. Berör inte så mycket nu.
Starlette
2022-03-05
Intressant. Fina miljöer. Dock blir jag inte så berörd. Och en del dåliga effekter, ni kommer märka vilka.