3.2

Adventureland

Det är sommar 1987 och James Brennan, en nervös, nyutexaminerad college-student har svårt att vänta på att få komma iväg på sin drömresa genom Europa, men när hans föräldrar meddelar att de inte längre klarar att subventionera hans resa har James inte mycket annat val än att ta ett lågbetalt jobb på en nöjespark...

Originaltitel Adventureland
Regissör Greg Mottola
Manus Greg Mottola
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jesse Eisenberg, Kristen Stewart, Ryan Reynolds, Bill Hader, Martin Starr, Margarita Levieva, Matt Bush, Josh Pais, Mary Birdsong, Jack Gilpin, Wendie Malick, Paige Howard, Dan Bittner, Michael Zegen, Kimisha Renee Davis, Barret Hackney, Kelsey Ledgin

Rehn108
2016-11-23
Oväntat tråkig och klyschig. Nästan aldrig rolig. Varför ger jag en tvåa ens? Vet inte. Skulle väl vara Bill Hader som lyfter den en aning.
2016-09-24
Lite förutsägbar men ändå en bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare.
Kebaa
2015-05-08
Kan vara värd att se på om man vill ha något upplyftande och förutsägbart. Jag blev lite glad av filmen och dess oskyldiga karaktärer, och det smått mediokra manuset lyftes upp av bra skådisar.
2015-01-10
Jag hade höga förhoppningar på denna film utifrån förutsättningar som regissören Mottola, skådespelaren Jesse Eisenberg och sköna komiker i birollerna. Tyvärr så gillade jag inte detta. Rätt meningslös film som inte erbjuder något nytt. Man slarvar dessutom bort skådespelare som Ryan Reynolds och underbara och roliga Kristen Wiig. Skådespelerskan Kristen Stewart är också underlig. Det finns något attraktivt hos henne men hon är ju en robat. Ytterst få uttryck hos henne.
DYV
2014-08-02
Habil film enligt "mall 1A" i manusboken. Inget överaskande ett spektakulärt. En viss atmosfär innfinner sig och är lite småcharmig.
Qhunden
2014-07-27
Händer ju absolut ingenting. Röka gräs eller dricka alkohol och sen köra bil verkar ju vara standard iallafall. I'm so high lol! *facepalm*
kontorshunden
2014-07-21
Svaga skådespelarinsatser och meningslösa handlingsintriger (som dock klarar sig undan det lägsta betyget på grund utav att det kan vara fint med försoning ibland!).
ilgoga
2014-03-02
Stewart är bra, och filmen ganska mysig och välgjord. Slutet kanske inte helt 100.
Bomkia
2014-02-09
Gillar skarpt den här typen av filmer; ungdomar, utan nån riktig riktning under en sommar. Tänker bland annat på The Way Way Back som kändes väldigt lik. 4a.
DrT
2013-10-11
Charmig film, men varför den utspelar sig 1987 är ett mysterium eftersom inget, förutom musiken, indikrerar att det är 80-tal. Frisyrer, kläder, uppförande och andra kulturella koder visar snarare att filmen utspelar sig 2009.