Adult Life Skills

Anna är fast. Hon närmar sig 30 år, bor i sin mammas skjul och tillbringar sin tid med att göra filmer med sina tummar. Hennes mamma vill mest bli lämnad ifred och att Anna ska flytta ut.

Originaltitel Adult Life Skills
Regissör Rachel Tunnard
Manus Rachel Tunnard
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jodie Whittaker, Lorraine Ashbourne, Brett Goldstein, Rachael Deering, Eileen Davies, Alice Lowe, Edward Hogg, Ozzy Myers, Christian Contreras, David Anderson (V), Andrew Buckley

2022-03-23
Jag brukar gilla såna här indiefilmer. Musiken är bra, men den här historien är dåligt berättad samtidigt som den inte berör mig alls.
idaho1981
2022-01-08
Underhållande och berörande men rätt typisk indie. Välspelat av samtliga.
karlmats
2021-12-08
Väldigt knasig, Whittaker är bra i huvudrollen men hennes karaktär är lite för mycket. Allt runt omkring är också lite för mycket och den där märkliga grabben hon får se efter är eventuellt bättre på papperet än i verkligheten. Nej det här tog sig aldrig, helt ok, men inte mer. En stabil 2a som snabbt kommer att glömmas bort.
smichael
2020-09-15
För indieknasig
2020-01-04
Ytterligare en indierulle som inte vågar ta sig själv på allvar, och det blir bara enerverande med alla knasiga karaktärer och tokiga situationer. Det blir också svårt att engageras i deras öde när de så tydligt är rena filmkonstruktioner. Annars gillar jag ändå temat lite grann, och i sina lugnare stunder är den åtminstone okej. Framåt slutet känner den sig dock tvungen att knyta ihop allting på ett övertydligt och förenklande vis, man vill ju inte riskera att publiken lämnar med intrycket att livet är komplicerat
2019-12-31
Vet inte varför man måste vrida till alla inblandade som halvgalna individer för att sedan med ett fingerknäpp få till det till en askungesaga. Så första delen fick man lida sig igenom, för att i mitten tycka att det börjar bli okej, för att sedan ta i med stråkarna.Det som jag kunde ta in var väl miljöerna, annars är tvåan av det svagaste slaget.
Danny_Boy
2017-07-08
Otroligt söt och hjärtevärmande film! Rekommenderas!
Spidde
2017-06-05
Ytlig och tråkig indiefilm som gjorde mig lätt besviken. Jag hade hoppats på mer och hade inte förväntat mig att den skulle vara så amerikansk den då ju är brittisk.
FamousAnton
2017-05-07