2.7

Adrift

En ung kvinna seglar in i en orkans öga för att rädda mannen hon älskar.

Originaltitel Adrift
Alternativ titel Adrift: A True Story
Regissör Baltasar Kormákur
Manus Aaron Kandell, Jordan Kandell, David Branson Smith
Genre Drama, Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Shailene Woodley, Sam Claflin, Jeffrey Thomas, Elizabeth Hawthorne, Grace Palmer, Tami Ashcraft

Olof_Gronlund
2022-06-20
Filmen stämmer inte överens med hur det gick till på riktigt och det känns ju lite grundläggande. Men fungerar att ha på i bakgrunden, ganska långdragen och bitvis menlösa scener kan tänkas.
Körsbär
2022-02-05
Svårt att få en sån här film spännande, jag ser att dom använder alla medel dom har o ändå känns den rätt ointressant. Det jag gillar mest är kemin mellan dom två, den ser trovärdig ut.
mammene
2022-01-30
Historien i sig själv är ju ett mirakel, men sättet den berättades på och skådespelet gjorde att jag inte brydde mig ett dugg, tycker inte att man logiskt fick ihop det. Kände inte mycket sympati för paret och jag tyckte definitivt att Shailene Woodley spelade över. Synd på en sådan bra historia.
dudson
2022-01-11
Stark överlevnads film med en riktig hårding till brud!. Sen att allt utspelar sig på en båt gör det än mer verkligt & intensivt. Tyckte plot-twisten mot slutet var skapligt,tänkvärt,annorlunda/intressant.
amam
2021-06-17
Jag gillade Shaileen Woodley, annars var den fin men kommer nog snart vara bortglömd. Inget i den som griper tag och skapar något speciellt. Svag trea.
Steelbear
2021-02-07
” En ung kvinna seglar in i en orkans öga för att rädda mannen hon älskar.” -Vad är det för jäkla beskrivning av filmen?
produr
2019-07-26
Inte dåligt men sett bättre .Komakurs djupet som handlar om båt i nöd och efteråt som också bygger på en sann och otrolig historia känns mycket starkare
vonadel
2019-07-22
Gillade den. Hoppar ganska mycket fram och tillbaka i tiden på gott och ont. Bra skådespel. Hoppades lite mer på "stormen". Blir ett extra plus för "the true story". 7/10
ulpe01
2019-06-25
Gränsar till en fyra, men även om mitt hjärta brister i tusen bitar under filmens gång antar jag att det saknas tillräckligt med ingredienser här för att få ett högre betyg. Kanske är haveri till sjöss inte riktigt min kopp te... Men Shailene är riktigt bra.
Pyong
2019-02-07
Inget fel på filmen överlag, den var dugligt gjord med en helt okej story och godkänt skådespel. Men, det har gjorts bättre förr. När citatet "Wilson!" väcker starkare känslor än hela den här filmen så pekar det ganska starkt mot att de misslyckats helt med att skapa djupare känslor, de lyckades aldrig fånga en känslomässigt och i slutändan bryr man sig inte om vad som kommer hända. Kort sagt, okej film men utan djup.