Action Jackson

Jackson, som är en tuff och brutal snut i Detroit, dras in i jakten på Dellaplane, en kriminell och hänsynslös industriledare. Det blir en hård och våldsam uppgörelse med många döda.

Originaltitel Action Jackson
Regissör Craig R Baxley
Manus Robert Reneau
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Carl Weathers, Craig T Nelson, Vanity, Sharon Stone, Jack Thibeau, Robert Davi, Bill Duke, Thomas F Wilson, Roger Aaron Brown, Stan Foster, Mary Ellen Trainor, Ed O'Ross, Bob Minor, Dennis Hayden, Brian Libby

2021-12-05
Weathers och mängder av roliga biroller räddas av 80-talet på speed. Mycket underhållande i all sin dumhet. För detta är en rejält korkad action.
Dele
2021-05-17
Papperstunn och sunkig standardaction för hyllan i den lokala videobutiken på 80-talet. Betygsettan är nära.
JPerlie
2018-10-31
Betydligt mer underhållande än jag trodde. Garvade högt några gånger och en hel del wtfs. Håll utkik efter en creepy malplacerad skyltdocka (?) Disturbing at the least.
Raggarn
2018-06-04
Det här är 80-tals b-action när den är som bäst. Den tar sig själv inte på för stort allvar och mängder med tokigheter staplas på varann. Varför görs inte sådant här längre? Bortglömd pärla!!
haajen
2018-05-20
Helt oförsvarbart som film men som underhållning är det fenomenalt, idiotiskt manus, härligt överdriven action, Weathers konstant insmord i babyolja och kvinnsen ska visa brösten sedan dö alt blir drogade - CLASSY!!!!
2015-01-05
Som liten hade jag en äldre kompis som hade en förmåga att få tag i filmer som jag sedan fick vara med att titta på. En i raden var denna film som har hängt med mig sedan dess. Den har förlorat i kraft genom åren men är man redo för 80-talsaction och några lite härlig dialog så är den inte fel. Carl Weathers är underhållande i huvudrollen och att Sharon Stone hade en roll i filmen upptäckte jag först nu. Kanske är jag lite väl generös med betyget? 3-
tjakal
2013-05-20
Djupt störd film, njöt genom hela, 'action jackson' är numera ett begrepp för mig. Denna film kan sammanfattas som 90 minuter 80-talsaction rakt i ansiktet.
Djason
2012-10-07
Härlig 80-talsaction men med ett ganska märkligt manus.
menschenfeind
2012-07-25
En del grejer är riktigt kul, och det finns flera häftiga actionscener, men tempot är ojämnt och särskilt första halvtimmen är rätt seg.
dudson
2011-09-22
Sanslöst Rolig Action som ibland känns mera som en Komedi än en Tuff Action Rökare till film,Dessa On-liners i denna sköna film sitter så klockrent att man sitter å garvar mer än en gång=) 4a helt klart Värd!!