2.5

Act of Valor

En hemlig Navy Seal-grupp ger sig in i fiendens territorium för att rädda en kidnappad CIA-agent. Under uppdraget hittar de ledtrådar som leder till ett terroristnätverk som vill förgöra Amerika.

Originaltitel Act of Valor
Regissör Mike McCoy, Scott Waugh
Manus Kurt Johnstad
Genre Action, Thriller, Krig, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Roselyn Sanchez, Emilio Rivera, Jason Cottle, Nestor Serrano, Gonzalo Menendez, Ailsa Marshall, Alex Veadov

2019-02-26
Berättarrösten förstör alla chanser filmen har till att vara en underhållande actionrulle. Skådespeleriet är uruselt, vilket det ofta blir när en använder amatörer. Hyllandet av soldater och livsstilen är vämjelig och jag mitt tålamod av krigspropaganda av den här typen är lägre än någonsin. Ett par snygga actiongrejer ändå, men en klar etta.
Starkbröl
2017-07-13
Special ops-sörja, kompetent pang-pang-jobb men utan någon speciell charm. Intresset tappas någonstans i mitten.
Spider
2017-06-02
Håller med de senaste 5 kommentarerna, för mig svag 3a
tvamvarg
2017-01-24
En ganska snygg och i delar trovärdig uppvisning av olika vapensystem, men utan mening i story eller dialog.
AsianDawn
2016-10-23
Rak, enkel, stabil action med mycket eld i målet.
Murvel48
2016-09-30
Man kan överleva vilket krig som helst så länge ingen berättar om ens gravida fru.
annihilat0r
2016-09-27
"Act of Valor" är en intensiv skildring av ett gäng Navy Seal-soldater. Fartfyllt trevlig men aningen rörig på grund av i mitt tycke alltför många varierande sidohistorier. Dessutom skrämmande uppenbart att ingen av skådespelarna kammade hem någon Oscarsstatyett.
WillyV
2016-01-02
Ja, det här funkade som krigsfilm. Ytliga personteckningar och lite dramaturgi utöver krigsscener håller några högre betyg borta. Svag trea.
norenorama
2015-01-28
"svart_m Känns som en enda stor produktplacering...en produktplacering för bajs!" Kunde inte säga det bättre själv. Pinsammast sämst skrivna dialogerna jag sett i en film, så de där små monologbitarna som någon fullständigt literärt efterbliven har runkat ihop med en Amerikansk fana hängande ur röven läst av någon som har Intelligenskvot söder om missbildad lobotomerad fiskmås. Hade jag sett den med någon annan skulle den fått en tvåa då man kiknat av skratt över misären som pissade en i ögonen.
AckeVa
2014-08-21
Fantastiska krigsscener. Känns som dom verkligaste som någonsin gjorts. Dock känns skådespeleriet när dom pratar lite ta fat.