2.5

Abraham Lincoln: Vampire Hunter

En värld i vilken president Abraham Lincoln inte bara kämpar mot slaveri utan också är en passionerad vampyrjägare med siktet inställt på att en gång för alla krossa de blodsugande varelserna.

Originaltitel Abraham Lincoln: Vampire Hunter
Regissör Timur Bekmambetov
Manus Seth Grahame-Smith
Genre Action, Thriller, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Benjamin Walker, Dominic Cooper, Anthony Mackie, Mary Elizabeth Winstead, Rufus Sewell, Marton Csokas, Jimmi Simpson, Joseph Mawle, Robin McLeavy, Erin Wasson, John Rothman, Cameron M Brown, Frank Brennan, Alan Tudyk, Alex Lombard, Jaqueline Fleming

Skapad 2019-11-18 av rikirock
När Abraham Lincoln, USA:s sextonde och historiskt sett främste president, upptäcker att vampyrer planerar att ta över nationen åtar han sig uppdraget att eliminera dem och blir samtidigt histori...   Läs mer »

cannibalrice
2020-01-17
Dude, nope!
Murvel48
2018-10-20
Premissen är så urbota fånig att det aldrig kunde lyfta till mer än en stark etta.
krusbjorn
2016-06-10
Lincoln som vampyrjägare - hör ju vilken tölp som helst att det är en sevärd film.
BerraS
2016-05-06
Vackert foto, overklig handling (det är ju meningen) och faktiskt spännande. Mycket bra animationer och miljöer. Ta det för vad det är, en helt godkänd vampyrfilm.
Tatty
2015-01-21
Rätt så spännande att mina ögonen inte kan slita sig från filmen.
2015-01-14
Lika begåvad som regissören Bekmambetov är visuellt lika ojämn är han i allt annat. Med en titel som "Abraham Lincoln: Vampire Hunter" skulle jag dock se den. Med Dominic Coopers karaktärs introduktion(10 min in) får vi lite härlig mentor-lärjunge-montage och därefter imponerar filmen med stor realism och detaljrikedom sett till saker som kostym, scenografi osv. samtidigt som regissören levererar action-magi. Förvånande kul och bra. Benjamin Walker(Lincoln) är väldigt lik Liam Neeson. 3+
FrökenBredwad
2014-11-05
Hehe
Balthier
2014-05-30
Om den hade varit en hjärndöd action hade den varit bättre. Att dra in historiskt skit i en vampyrfilm känns korkat.
angiiee
Helt okej underhållning
Ajjen
2014-05-30
Ganska snygga effekter men inte mycket mer