2.7

About Alex

Berättelsen om sju gamla college-vänner som återförenas under en helg efter att en av dem försökt begå självmord.

Originaltitel About Alex
Regissör Jesse Zwick
Manus Jesse Zwick
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Maggie Grace, Aubrey Plaza, Jane Levy, Max Greenfield, Jason Ritter, Max Minghella, Nate Parker

HerrNenne
2017-09-07
Inte mycket nytt i den, det finns ju ett antal såna här filmer (såg tex en som också innehöll Aubrey Plaza för bara någa dagar sen) och den här kommer inte med mycket nytt förutom några fina scener då den fångar känslan.
Ghostface
2017-01-01
På samma sätt som en klassisk hollywoodrulle kan vara klyschig så kan en indiekomedi vara det. Musik, karaktärer och händelseutveckling är mallförpackat. Filmen har dock en viss underhållningsfaktor så det gör inte allt för ont att se den.
Christofer
2016-08-14
Klassisk setting för detta tema och med alla klassikt amerikanska inslag, på gott och ont. Till min besvikelse blev det mest på ont med några överdrivna klyschor för den här sortens film. Inte mycket som överraskade. Man har sett det många gånger förut i bättre tappning.
Zok
2016-06-27
En film som berör och som lyckas få mig engagerad hela vägen.
kontorshunden
2015-08-29
Gillar stämningen och hur den fångar känslan av hur enkelt livet är, men hur komplicerat vi människor ändå gör det. Melankoliskt vacker.
Zipper
2015-05-19
De hade mycket att säga, men vad var det de sa?
Catwalker
2015-01-28
älskar ritter.
filmfreak1
2014-10-14
Inget märkvärdigt, men det behöver den inte heller vara. Trivs.
emsir
2014-08-20
Sorglig och fin men lite rocky. Gillar skådisarna, särskilt Aubrey Plaza.
angelicalindh
2014-08-15
*ger ett troligen för högt betyg för att den sågs under precis rätt sinnestillstånd*