3.4

Aberdeen

Utspridda lever far, mor och dotter helt avgränsade liv och med helt olika inriktningar. När Kaisas mor ber henne åka till Norge för att hämta sin alkoholiserade far, ser hon det som vilken arbetsuppgift som helst för en advokat. Hon skall helt enkelt uppsöka klienten och därefter slussa hem honom och lämna honom för rehabilitering. Det visar sig vara lättare sagt än gjort.

Originaltitel Aberdeen
Regissör Hans Petter Moland
Manus Hans Petter Moland, Kristin Amundsen, Lars Bill Lundholm
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Stellan Skarsgård, Ian Hart, Charlotte Rampling, Jason Hetherington, Louise Goodall, Lena Headey

Ola_Schubert
2007-11-09
Nja, Skarsgård spelar alkis alldeles utmärkt, t.o.m "lufttrampet" fungerar. Men budskapet är ganska mysko: Skall man fortsätta att vara medberoende till varandra resten av livet?
fabbejen
2007-09-28
Tycker samtliga skådespelare gör en strålande insats. Tyckte mycket om manus också.
stigh
2007-09-28
Stellan gör sitt bästa och överpresterar i en story som tyvärr är alltför seg. Medelgod skildring av en urartad far/dotter-relation.
Juma
2007-09-12
Jag blev väldigt besviken. Filmen är seg och dessutom tycker jag att Stellan Skarsgård inte behöver visa sig utan kläder. Ian Hart är den enda som är bra, och han tänker då på att ha ett täckeöver sig. Tummen upp åt Ian Hart! You go, young man!
äppelgryn
2007-09-01
I heart Ian Hart! 'Duller than snooker.' Bless!
mad_jazzman
2007-08-29
strålande deppfilm
jlam
2007-07-08
superzelda: ligger en del i det, i synnerhet då han ska föreställa norrman och inte svensk...Tycker dock inte det tar ifrån filmen något.
superzelda
2007-07-08
Låtvalet i slutet med " fröken cecilia lind" måste vara det mest opassande och sämsta nånsin.
grejmo
2007-07-07
En riktgit stark 3a. Skådespelet är ibland lite krasst, men i överlag en bra film...
Cftbl
2007-07-07
Vilken jävla deppfilm. Suck..