3.1

A Whisker Away

En säregen flicka förvandlar sig till en katt för att dra till sig uppmärksamhet från killen hon är kär i. Men gränsen mellan människa och djur börjar snart suddas ut.

Originaltitel Nakitai watashi wa neko wo kaburu
Regissör Junichi Sato, Tomotaka Shibayama
Manus Mari Okada
Genre Animerad, Romantik, Fantasy, Anime
Skådespelare Mirai Shida (röst), Natsuki Hanae (röst), Hiroaki Ogi (röst), Kôichi Yamadera (röst), Ayako Kawasumi (röst), Daisuke Namikawa (röst), Kensho Ono (röst), Minako Kotobuki (röst), Sayaka Ohara (röst), Susumu Chiba (röst), Eri Kitamura (röst)

karlmats
2021-05-08
Helt klart en positiv överraskning. Jag var inte så imponerad av inledningen men ju mer man fick se av Miyo desto mer började jag gilla henne. Det som kändes som en flamsig high school-komedi till en början visade sig ha en ganska seriös underliggande historia och blandningen fungerar finfint. Masksäljaren är väldigt härlig, musiken är underbar, det är snyggt animerat och jag sugs in i det här likt en ung deprimerad tjej kan sugas in i ett liv som katt. Kattstaden var också ett kul avbrott från den människovärlden. Till och med bättre än vissa av Miyazakis verk, även bättre än den liknande The Cat Returns tycker jag. Det blir en stark 3a, det är inte jättelångt från ett ännu högre betyg, kanske vid en omtitt.
lucius
2020-09-20
Skulle gett denna en 4a om slutet hade varit lite mer genomarbetat och fokuserat. Berättar-mässigt känns det lite som att själva "uppgörelsen" mest städas av. Annars är det en snygg, välgjord och rolig berättelse, absolut i klass med många av Ghiblis filmer.
2020-09-19
Fantastisk som alltid. Detta är ren konst!!!
Beex
2020-07-04
Mysig och fin.
ShenLong
2020-06-22
märklig, långtråkig och sensmoralen "ge din stalker en chans
ASSFACE
2020-06-18