2.4

A Thousand Words

Jack McCall är lika rapp i käften som han är övertygande, vilket har gjort honom till en av världens mest framgångsrika författaragenter. Men när han bestämmer sig för att få Sanji - en spirituell guru med i sitt stall, får det ödesdigra konsekvenser. Strax efter att han fått Sanji att gå med på att låta honom ta hand om publiceringen utav hans bok dyker ett "Bodhi-träd" upp i hans trädgård, som tappar ett löv för varje ord han säger, och trädet visar sig också kopplat till Jacks öde. När löven tar slut, dör både trädet - och Jack

Originaltitel A Thousand Words
Regissör Brian Robbins
Manus Steve Koren
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Eddie Murphy, Cliff Curtis, Clark Duke, Kerry Washington, Allison Janney, Justina Machado, Rossie Cottrell, Jordan-Claire Green, John Witherspoon, Jack McBrayer, Ruby Dee

sven_usling
2017-07-16
En bra idé men Brian Robbins är en alldeles för kass regissör för att segla i hamn med filmen. Eddie Muprhy passar i rollen och det finns småroliga scener men överlag är det alldeles för ojämnt och förutsägbart.
wasteoftime
2017-03-28
Det är en bra idé i grunden här, men det ballar rätt snabbt ut, och håller inte. Varför skulle han inte ödsla några ord på att förklara för sin fru vad som händer? Eller åtminstone ge det en chans. När han slösar på ord på helt meningslösa saker. Visst, det kanske ska visa på hans skeva prioriteringar, men då borde han ju inte bli så hårt drabbad av de konsekvenser hans prioriteringar ger, i alla fall inte så snabbt. Eddie Murphy för det bra, och det är väl lite småkul här och där, men det är verkligen ingen höjdarrulle. 0,8 på SH-skalan.
Murvel48
2017-02-25
Hade vi fått se Jim Carrey i huvudrollen och om vi sluppit den urfånige assistenten hade det nog blivit en tvåa.
Tatty
2015-02-08
Mycket rolig och bra film med massa bra budskap som får mig att tänka en del om vad som är viktigt i livet och så. Blev nästan knäpp när Eddie Murphy pratade i filmen, haha. Gillar filmen. En stark 4a får den.
jlam
2014-06-16
Krystad Måndag hela veckan-variant, men det är underhållande trots tramserierna.
snyltare
2014-06-16
Fin film. Jag blev riktigt rörd och engagerad mot slutet. Trodde knappt att Murphy kunde vara så seriös. Men de roliga bitarna var ändå roliga. Nä, jag gillade den här filmen!
Bullen84a
2014-06-15
Rätt rolig, värd att se 1 gång iaf
Grillo
2014-06-12
Mitt främsta problem med filmen var att straffet inte stod i proportion till Jacks brott, vilket väl inte var mer än att vara en semimanipulativ kapitalist med emotionella problem. Men det var dock ett klart intressant upplägg som jag hoppats lite på, och filmen levererar hyfsat. Ska jag vara ärlig så förstår jag inte riktigt allt hat den här har fått. Var är uselheten som jag inte såg? Det är knappast perfekt, men det är sebart och bortser man från förutsägbarheten och det daterade i slutet så tycker jag nog den är helt okej. Stark tvåa.
LTT86
2013-08-20
Hatar inte Eddie Murphy, jag är bara inte någon fans av honom. Han har gjort några filmer som jag gillar, men det här? Wow! Trodde aldrig att jag kunde hatar en av hans filmer så här mycket.
Rockylin
2013-08-18
Väldigt märklig och rörig film som ville lite för mycket utan att lyckas förmedla speciellt mycket alls i slutet. Konceptet i grundstoryn var också oerhört gammal och gjord, och det är konstigt när man ser en film som nästan saknar genre. Jag ser hellre om Bruce Almighty som blir ett exempel på en film som sköter liknande story på betydligt bättre sätt. Det var dock kul att se något med Eddie Murphy igen, och även om filmen fortfarande bidrog med viss underhållning, så önskar jag att jag sett honom i en bättre film, för han är bättre än så här. Jag gissar att det blivit bättre om filmen bestämt sig mer tydligt för att vara en ren komedi som inte smetar in sig i en ointressant och malplacerad drama-del.