A Snow Globe Christmas

Medan hon håller sin favorit-snökula beklagar sig en cynisk och utbränd TV-producent över att filmerna hon producerar är lögner som får folk att tro att drömmar kan bli till verklighet. Upprörd försöker hon att ta sönder kulan, men när hon slår den mot sitt huvud är det hon och inte kulan som blir utslagen. Hon vaknar upp i en perfekt och snötäckt by, precis som den i hennes snökula, där hon är gift med en charmig snickare och är mor till två barn. Alla är övertygade om att hon lider av minnesförlust när hon hävdar att hon inte vet var hon är. Med hjälp av sin nya familj och energiska skyddsängel börjar hon acceptera att hennes nya drömliv är verkligt, men när hennes storstadscynism och dåliga instinkter börjar influera byn negativt börjar hon tvivla på om hon verkligen hör hemma där.

Originaltitel A Snow Globe Christmas
Regissör Jodi Binstock
Manus Naomi L Selfman
Genre Drama, Familjefilm, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Alicia Witt, Donald Faison, Christina Milian, Trevor Donovan, Art LaFleur, Damoni Burkhardt, Hayden Faraday, Francia Raisa, Logan Binstock, Jackie Moore, Amy Ryder, Alex Ball, Brody Hutzler, Diahnna Nicole Baxter, Henry Platt, Tyler Griffin, Talia Jackson

yrkeschaufföre
2017-11-19
Jamen!! nu har jag missat början två gånger. Typisk julfilm men med Donald och Christina och det hjälper upp betyget. Nu ska jag bara försöka se början åxå.
TJ
2014-12-14
Ännu en julfim. Var kan man göra sånt här, jo i USA. Här skulle den skulle hamna i soptunnan innan manus var utprintat. Jag gillar det. Så fånigt men så skönt i hjärtat. Det är väl inte helt fel att känna värme i hjärtat, öven om det bara är i fantasin, som motvikt till alla socialrealistiska eländesskildringar. Åtminstone över jul!