2.9

A Quiet Place Part II

Efter de dödliga händelserna i hemmet, måste nu familjen Abbott möta farorna i omvärlden när de fortsätter sin kamp för överlevnad i tysthet. När de blir tvingade att våga sig ut i det okända inser de snabbt att varelserna som reagerar på ljud inte är de enda hot som lurar bortom sandstigen.

Originaltitel A Quiet Place Part II
Alternativ titel A Quiet Place 2
Regissör John Krasinski
Manus John Krasinski
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Emily Blunt, Millicent Simmonds, Noah Jupe, Cillian Murphy, John Krasinski, Djimon Hounsou, Lauren-Ashley Cristiano, Zachary Golinger, Blake DeLong, Okieriete Onaodowan

Nathalena
2022-07-25
Inte alls på samma nivå som ettan
Djason
2022-06-26
Då har man äntligen sett uppföljaren. Bra film som är snyggt gjord och med några riktigt spännande scener. Väntar på del 3 som tydligen ska dyka upp 2023.
fridenpaden
2022-06-21
Som första. Väldigt abrupt slut. Spojlade jag nu?
2022-05-03
Konstant nerv och spänning i den här uppföljaren som står sig bra mot första filmen. Dumma beslut hör genren till och där görs det en par. Hoppas på en film till.
ToddDowney
2022-04-15
Lika bra som första. Spännande och nervigt genom flera sekvenser. Kul att Cillian Murphy är med. Rekomenderas starkt!
Stiggy
2022-01-03
Häftigt uppföljare den är solklart spännande från början till slut längtar till trean
vonadel
2021-12-06
Jag tycker faktiskt de lyckas. Att göra just den där svåra uppföljaren. Håller med om att början var nästan det bästa. Hade gärna också sett mer av det. De skulle ju kunnat göra en hel prequel film. Men tycker alltså resten är bra också. Spännande. Bra skådespel. 7/10
bauster
2021-10-17
Hade velat se mer av dag 0. Precis som i första filmen är premissen bra men blev lite väl mycket Stranger Things-familjefilm med alla barnskådespelare.
BarryHero
2021-09-30
Gillade den inledande sekvensen som förklarar mycket av vad som hände innan den första filmen, men utöver det så bidrar denna film inte särskilt mycket till storyn. I stort sett handlar det om att överleva i ytterligare 90 minuter utan att man får veta särskilt mycket mer eller att man kommer närmare någon slags lösning. Dock tar det inte från filmen att den har en hel del solida thrillerscener. Överlag är filmen lik den första, men snäppet sämre.
Kimchi
2021-07-17
Känner mig lite väl snäll med betyget kanske. Svag 4a. Jag gillar den verkligen, och speciellt som uppföljare (som historiskt brukar va skit). Inte riktigt lika vass som ettan, men man påminns om hur effektivt det är att ta bort musik (och ljud) för den delen för att skapa spännande scener.