A Prayer Before Dawn

I det ökända Klong Prem-fängelset möter britten Billy Moore människans mörkaste sidor. Efter år av missbruk och ett rufft liv på Thailands gator är hans forna meriter som ungdomsboxare långt borta. För att inte själv hamna på botten av fängelsehierarkin bestämmer sig Billy för att plocka upp handskarna och ta sig an thaiboxningens ädla konst

Originaltitel A Prayer Before Dawn
Regissör Jean-Stéphane Sauvaire
Manus Jonathan Hirschbein, Nick Saltrese
Genre Drama, Action, Kriminalare, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Joe Cole, Billy Moore, Vithaya Pansringarm, Pornchanok Mabklang, Panya Yimmumphai, Somlock Kamsing, Chaloemporn Sawatsuk, Komsan Polsan, Sakda Niamhom, Sura Sirmalai

Muhammed
2022-03-16
Tycks vara en realistisk skildring av ett fängelse i ett fattigt land. Baserat på verkliga händelser. Bra skådespeleri och miljöbeskrivningar.
F-M-J
2021-09-19
Oerhört bra film som inte drar sig från att vara obekväm. Skönt att slippa publikfrieri och skåda något naket och ärligt.
Christofer
2019-06-20
Brutal och rå inledningsvis, där det sedan tar en annan vändning och blir lite väl mycket ’vardagslunk’. Hade gjort sig bättre i nedklippt version där man kortat ner det hela minst 20-25 min.
patrasket
2018-12-19
Noll sympati för det praktarslet till huvudkaraktär. Han borde ha fått ruttna bort i isoleringscell.
pungsnigel
2018-11-13
En bra film men tyvärr blir den lite långdragen emellanåt
Spidde
2018-09-29
Jobbig att titta på, men imponerande hantverk med ett kompromisslöst genomförande. Joe Cole är suverän i huvudrollen i vad som måste vara den råaste och mest brutala film jag sett på länge. Lite svår att betygsätta, men tycker den landar på en fyra ändå. Den gör ett starkt intryck.
PeterTheW
2018-09-02
Alltså, Cole är suverän, det är skitigt och hopplöst men dessvärre även lite uddlöst bitvis, rycker inte riktigt tag i mig hela vägen.
Genstruktur
2018-08-20