2.3

I skuggan av ett möte

När Julia kommer till Italien träffar hon Valerion direkt på flygplatsen. De förälskar sig och bestämmer sig för att spendera de tio dagar som Julia har i Italien, tillsammans.

Originaltitel Amanti
Alternativ titel A Place for Lovers
Regissör Vittorio De Sica
Manus Brunello Rondi, Julian Zimet, Peter Baldwin, Ennio De Concini, Tonino Guerra, Cesare Zavattini
Genre Drama, Romantik, 60-tal
Skådespelare Marcello Mastroianni, Faye Dunaway, Caroline Moretimer, Karin Engh, Yvonne Gilbert

LaszloKovacs
2015-09-25
De Sicas kärlek till döden märks framförallt i mästerverket "Miraklet i Milano". Här är den romansen tillbaka och som vanligt är den "obotlig"!... Efter att ha avnjutit denna råkorta pärla som fortfarande spökar i mästerverk som "Ice storm" (1997) är det extra roligt att läsa Roger Eberts magsura recension från 1969. Ebert hade enorma Pauline Kael-komplex och drömde om den ultimata sågningen. Som vanligt visade han vilket pompöst ars-le han var.
Astrojacob
2012-05-26
Märks att de Sica blivit äldre. Rädsla för döden och ofullkomlig kärlek... Bra skådiar, Dunaway kanske aningen överdriven, men ganska segt och trist. Svag Trea.
MaraJade
2010-06-09
Ok film, ingen speciell fängslande handling direkt men inte heller en seg en och Mastroianni är verkligen en vansinnigt snygg och bra skådis.
larox
2010-01-08
Ganska slätstruken men välgjord och bra skådisar och väldigt vackert filmad. Vittorio De Sica har gjort mycket bra men filmen känns riktigt gammal och just denna skildring känns väldigt otidsenlig.
ezeikel
2007-11-27
Det kànns inte jàttespànnande men den har sina scener. Mastroianni àr alltid en fròjd att se.