A Perfect Day

Historien om fyra biståndsarbetare i konfliktområden som är involverade i en kapplöpning mot tiden för att rädda vattenförsörjningen i ett delat samhälle.

Originaltitel A Perfect Day
Alternativ titel Un día perfecto
Regissör Fernando León de Aranoa
Manus Fernando León de Aranoa, Diego Farias
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Benicio Del Toro, Tim Robbins, Olga Kurylenko, Mélanie Thierry, Fedja Stukan, Eldar Residovic, Sergi López, Nenad Vukelic, Frank Feys, Morten Suurballe, Ben Temple

Starkbröl
2023-07-18
Tim Robbins gör en rolig roll, och Benicio Del Toro är förstås bra, men i övrigt är denna dramakomedi som försöker vara cynisk vare sig tillräckligt dramatisk, komisk eller cynisk vilket gör den lite fadd. Den inkastade tragiken skär sig mot försöken till humor på ett sätt som inte fungerar dramatiskt utan mest blir jobbigt. Men det finns ändå embryot till något riktigt bra här, alla händelser skulle bara stuvats om i en bättre fungerande ordning och vissa saker skulle kapats, det är främst manus som inte är tillräckligt starkt och då ofta på grund av att det försöker närma sig krigets fasor på ett för försiktigt sätt. Produktionsdesignen är dock mycket bra.
2021-07-09
Ett lättsamt och lättittat drama om ett problem som visar sig leda till nya problem eftersom det är ett krigsområde som styrs av särskilda paragrafer och den lokala samhällskulturen. Benicio Del Toro och Tim Robbins är bra. Bra produktion och sevärda miljöer, även om den verkar vara inspelad i Spanien. Som helhet mer amerikansk än spansk. Inte psykologisk, som jag vid första anblick trodde. Humorn är okej, men känns igen från andra filmer. Ganska grabbig i stilen. Något fördomsfull. En svag trea.
2021-07-09
finkan
2021-06-12
Gillade denna film
2017-10-09
Tråkig, seg och ointressant. Unik miljö som borde blivit något mer intressant. Jag stör mig också på hur kvinnorna behöver beskyddas av männen och att könsrollerna är så typiska. Svag tvåa.
Christofer
2017-09-17
Segt och ointressant överlag. Hade väntat mig nåt annat. 2-
2017-07-06
Gillade den skarpt, men det tog en stund innan jag fastnade. Berör många ämnen, men handlar i grunden om jakten på ett enkelt rep alt en boll. Humorn passar dramat bra och tar aldrig över utan finns bara där i bakgrunden. Mångbottnad är nog ordet jag söker.
ShenLong
2017-05-21
det här var supermysigt tyckte jag. stark 3a
KlaraSofia
2016-06-19
Slutade titta... det händer nästan aldrig.