3.3

Sju minuter efter midnatt

En pojke söker hjälp från ett trädmonster för att hantera sin mammas dödliga sjukdom.

Originaltitel A Monster Calls
Regissör J A Bayona
Manus Patrick Ness
Genre Drama, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Lewis MacDougall, Liam Neeson (röst), Felicity Jones, Sigourney Weaver, Toby Kebbell, James Melville, Oliver Steer, Dominic Boyle, Ben Moor, Geraldine Chaplin, Jennifer Lim

Björkman
2023-03-11
En film som slog an många toner hos mig. Snygg, välspelad, hjärtskärande och med en väldigt speciell stämning överlag. En film som skulle kunna fungera för både vuxna och något äldre barn även om den nog kan vara ganska skrämmande för barn. Det finns en del förutsägbart, men det gör mig inget alls. Det är liksom inte det som är poängen. En film som gör en blöt i ögonen kan aldrig få ett lågt betyg.
Starkbröl
2022-01-27
Felicity Jones är superb. Även pojken är jättebra. Liam Neeson är lite skrovlig i ansiktet. Sen kan väl inte en sån här typ av film bli hur bra som helst, även om den kombinerar fantasi och verklighet på ett ganska fyndigt allegoriskt sätt tycker jag. Antagligen bättre som snyftis-bok.
2021-08-11
Tja, eller nja men jag tycker nog denna film var sevärd, men inget jag kan ge mer än svag 3:a...
supermancover
2021-01-02
Filmen i sig är en platt trea, men Felicity Jones är fantastisk till max.
Christofer
2020-09-30
2020-09-20: Rätt förutsägbart även om det stundtals var lite småintressant. Snyggt rent visuellt iaf, det får man erkänna. Sjukt brittisk grabb för övrigt.
Tolkana
2020-05-24
Sluter är gripande men resten av filmen är oengagerande.
Reggiez
2020-02-24
Budskapet filmen vill förmedla kändes nästan bättre än filmen själv bitvis. Väldigt ojämn med inslag som var både snygga och gripande men också en hel del som kunde gjorts bättre.
Tatty
2020-01-12
Tveksam först till att se den men stod att det var 98% min smak så jag gav den en chans och jag gillade den skarpt. Starka känslor berörs i filmen! Filmen var spännande, ledsam och sorglig men ack spännande och bra! Fällde några tårar när det mest kände starkt i filmen!
Starlette
2020-01-12
Gillar monstret. Liam Neesons röst är ju underbar.
pufred
2018-12-19
Lite för sentimental och väl mycket moralkakor, men annars fin fabel.