3.1

A Moment in the Reeds

Leevi återvänder till Finland för att hjälpa sin ensamma far renovera sommarstugan. Relationen mellan dem är spänd och Leevis känslor för det vackra skogslandskapet är präglade av klaustrofobi snarare än fridfullhet. Det var här, från det lilla landet i norr, som han flydde för att söka en annan typ av öppna landskap i Paris. När Tareq, den utbildade arkitekten från Syrien, anländer för att hjälpa till med bygget sätts en annan typ av känslor igång och bildar en vacker slitning mellan den geografiska platsen och de två unga männens skilda erfarenheter av flykt.

Originaltitel Tämä hetki kaislikossa
Regissör Mikko Makela
Manus Mikko Makela
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Janne Puustinen, Boodi Kabbani, Mika Melender, Virpi Rautsiala

haajen
2019-05-07
Stark trea blir det till slut, det hela är bra men inte originellt, kemin mellan de båda huvudrollerna är det inget fel på. Det är bara porträttet av pappan som blir lite skissartat och banalt. Slutet funkar inte riktigt, känns alltför hastigt. Kan bilda trilogi med Weekend och God´s own country.
Junkka
2019-02-11
Finstämd och ärlig. Fina skådespelarinsatser. Speciellt pappan och sonen är så trovärdiga och karismatiska. Jag hade en mkt fin stund med den här filmen.
Kayuzuzu
2019-01-31
Kändes väldigt realistisk och välspelad. Romantisk utan att vara sötsliskig.