A Home at the End of the World

Två barndomsvänner reder ut sina tidigare relationer, inklusive sin gemensamma, tillsammans med en ny vän i 1980-talets New York. Deras vänskap blir till kärlek medan de kämpar med en faders död och en oväntad graviditet. Kan de fortsätta vara vänner trots alla svårigheter?

Originaltitel A Home at the End of the World
Regissör Michael Mayer (II)
Manus Michael Cunningham
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Colin Farrell, Dallas Roberts, Robin Wright, Sissy Spacek, Matt Frewer, Joshua Close, Harris Allan, Ryan Donowho, Erik Smith, Asia Vieira

lottes
2015-08-15
Den här är riktigt bra. Intressant tema, bra skådisar, Farrell är lysande. Underbart fångad tidsanda. Skitbra musik. Coola kläder och miljöer. Jepp, riktigt bra.
CurlySue
2012-10-25
Tråkig, slätstruken och alltför feelgood...
picklessmulan
2011-09-27
Gillar denna. Svårt att sätta fingret på vad men den är bara härlig på något vis. Mycket bra skådespel och fantastisk musik till filmen.

2011-09-25
Bra skådespel.
2011-07-02
En svag trea. Jag såg den för ganska exakt fyra år sedan. Minns att den inte fängslade ordentligt, utan som helhet kändes väldigt slätstruken. Det bästa är den överraskande och roliga repliken om ekorrar. Perfekt flumhumor där. ;)
slitenskiten
2010-10-09
Den har tre oväntade vändningar. En kort stund är den feel-good, men den bottnar mer i realism och att finna mening i det man faktiskt har för stunden och att "det alltid finns mer" :)
PålG
2010-08-08
underbar
Kajanus
2010-08-07
Vacker och sensuell historia som verkligen knyter band mellan karaktärerna och publiken som följer dem. Klassiskt filmberättande utförd med stor hjälp av lysande insatser både framför som bakom kameran.
MissHanni
2010-04-11
Mycket bra film..
Taandborste
2010-02-23
Lite speciell, men jag tyckte att den var rätt mysig och håller med om att Colin kändes helt rätt i huvudrollen.