1.9

A Deadly Adoption

Historien om ett gift par som tar hand om en gravid kvinna i hopp om att adoptera hennes ofödda barn.

Originaltitel A Deadly Adoption
Regissör Rachel Lee Goldenberg
Manus Andrew Steele
Genre Drama, Komedi, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kristen Wiig, Will Ferrell, Jessica Lowndes, Alyvia Alyn Lind, Jake Weary, Debra Christofferson, Brooke Lyons, Bryan Safi, Matt Corboy, Erik Palladino, Antonia Stout

Tatty
2016-05-28
Bra och spännande film. Känns lite segt med Will Ferrell men annars är filmen bra.
Powha
2016-01-17
Tonen i filmen är udda. Läser man på the Internetz kan man bland annat läsa: "On April 1, 2015, it was revealed that Will Ferrell, Kristen Wiig, and Jessica Lowndes were set to star in the film as a parody of the genre of Lifetime films." - Wikipedia. Om man hade haft mer insikt i Lifetime Television Network kanske man även uppskattat filmen mer.
2015-12-17
Detta är en mycket märklig film på alla sätt och vis. Men det är också det som jag gillar så mycket. Allt är så parodiskt gjort samtidigt som det är rent kopierat. Det hela påminner lite om Tina Feys parodi på Sarah Palin där hon helt enkelt transkriberade Palins tal och framförde som ett skämt. Ingenting behöver ändras, det man paroderar är en parodi i sig själv. Jag har sett ett par riktigt sådana här Lifetime-filmer och dom är lätt fängslande i all sin uselhet. Så även den här och tillsammans med känslan av förvirring så blir det en bra film till slut.
CameraObscena
2015-09-18
Medvetet usel, ergo: Medvetet bra.
Xcid
2015-08-17
Jag håller med AddeColciago. Det är svårt att bedöma hur bra en film är som medvetet försöker vara dålig. Särskilt när det inte är på ett uppenbart parodiskt eller ironiskt sätt. Jag är kluven, men iom att de faktiskt lyckats med vad dom försökt göra, så kan jag inte ge den en 1:a.
Eeler
2015-07-01
Det enda denna filmen lämnar dig med är frågan vilket som suger mest; filmen i sig eller will ferrels rakpermanent.
AddeColciago
2015-06-29
Om ansatsen är att göra en dålig film och man lyckas - har man då gjort en bra film? Ja, jag tycker nog det. För dålig är den!
Punkliv
2015-06-28
Hahahaha! Vad fan var det jag nyss såg? Kan inte annat än skratta... haha. Vilken dynga. Hur kan man ens skriva ett manus med så många luckor?
japso
2015-06-28