A Boy and His Dog

En postapokalyptisk historia baserad på en bok av Harlan Ellison. En pojke kommunicerar telepatiskt med sin hund medan de letar efter mat att plundra...

Originaltitel A Boy and His Dog
Regissör L Q Jones
Manus Wayne Cruseturner, Harlan Ellison, L Q Jones
Genre Drama, Komedi, Thriller, Science Fiction, 70-tal
Skådespelare Jason Robards, Don Johnson, Susanne Benton, Tim McIntire (röst), Alvy Moore, Helene Winston, Charles McGraw, Hal Baylor, Ron Feinberg, Mike Rupert, Don Carter, Michael Hershman

Skapad 2019-12-14 av Kubrick
En ung man och hans hund har båda telepatisk förmåga och diskuterar vilt i sina tankar. Världen de lever i är hård och brutal, så är även de. Den unge mannen Vic vill bara knulla, eller våld...   Läs mer »

Robkiller
2022-09-27
Mest mysko, men håller intresset uppe.
2021-03-13
Osmaklig och osympatisk inledande story. Världens känns ändå lite intressant och jag blir ändå lite nyfiken på vart det ska ta vägen och hennes plan är ju lite förståelig ändå osv. Men mycket segt och tråkigt. Svag tvåa.
myslas
2020-01-21
I en postapokalyptisk värld använder en kåt Don Johnson en hund han kan tala telepatiskt med för att hitta kvinnor han kan våldta. Det är en rätt jävla sjuk premiss att starta med och övriga delar är inte mycket bättre de. Hunden är ju söt i alla fall, om man nu bortser från att den hjälper huvudpersonen att hitta personer att våldta.
DrJW
2018-06-30
Det var rätt passande att titta på en film baserad på en roman av Harlan Ellison (mest känd för sin roman, I Have No Mouth, and I Must Scream) idag för att han dog nu nyligen. Jag har inte läst mycket av Ellisons verk, men han kunde definitivt skriva några intressanta fantastiska historier och manus. Jag gillar I Have No Mouth, and I Must Scream, min favorit episod, eller film, från Masters of Science Fiction var The Discarded (som var baserad på hans novel The Abnormals) och jag gillade även den här filmen. De enda kontrovers som har pratats om detta är slutet (och en replik i filmen som Ellison inte tyckte om), men jag bryr mig inte en skit vad andra tycker, de var ett bra slut! Den kommer som en överraskning, vilket är bra, och många av Ellisons verk brukar ha ett mörkt slut! Och jämfört med de andra slut, så har den här mer av en lycklig ton. RIP Harlan Ellison.
MrPraline
2016-05-10
Påminner en hel del om de tidiga Mad Max filmerna. Jag älskar att filmen vågar ta oväntade och annorlunda steg. Som att huvudpersonens mål är att hitta kvinnor att våldta. Han pratar med sin hund och slåss mot banditer. Tycker att filmen höll ganska bra nivå tills dem går ner "down under". Där spårade det alldeles för mycket för mig. Störde mig mycket på vissa karaktärers utseende och design. Helt okej trots allt, kul med alla galna grejer. Härligt slut också. 2/5
Clark
2015-10-14
Bra politisk inkorrekt postapokalyptisk film. Jag tvivlar starkt på att en modern film skulle våga ha som drivande idé, en protagonist som tillbringar hela filmen att söka efter kvinnor att våldta... eller avsluta filmen med att.. SPOILER.... hjälten avlivar kvinnan han räddat, ÄTER henne, och allt för att rädda sin hund. Ja, samma hund som han pratar med genom en psykisk länk. Ett av filmvärldens bästa slut.
XenoMorph
2014-10-27
Jag gillar stämningen i filmen när det bara är Don Johnson och hans hund som vandrar runt. Därför tappar filmen när den försöker ha med någon sorts kärlekshistoria och det är typ 20 minuter utan den telepatiska hunden.
precineadd
2014-02-27
över medel i den mestadels undermåliga postapokalyps-subgenren
2014-02-03
Helt sanslös fram till peripetin. Inte ens italienarna har lyckats producera så kompromisslös och politiskt inkorrekt PA. Sedan blir det rätt så tradigt fram till dess säcken knyts ihop på ett genialt sätt. (9/15)
2013-12-05
En film man måste se för att tro allt som skrivs. Sonny Crockett (som ej heller här hade strumpor) glider runt i ett post-apokalyptiskt landskap, kåt och pratandes med sin hund - som svarar klokt. Nej, knappast en komedi även om det låter så. Full av galna, bizarra upptåg och scener och såpass udda att det ej kan bli ett lågt betyg. Inte för att den är "bra" på något sätt, men detta är garanterat en film man minns oavsett om man gillade den eller inte.