2.5

A Better Tomorrow III

I slutet av Vietnamkriget reser Cheung till Saigon fast besluten att hämta hem sin farbror och kusin till Hong Kong. I Saigon träffar Cheung den vackra gängledaren Chow, vilken de ber om hjälp för att komma tillbaka. Snart utvecklas ett triangeldrama mellan kusinerna och Chow, vilket ytterligare kompliceras av att hennes nuvarande pojkvän är en elak typ.

Originaltitel Yinghung bunsik III
Regissör Tsui Hark
Manus Tsui Hark
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Anita Mui, Tony Leung Ka-fai, Chow Yun-fat, Saburo Tokito, Shek Kin, Kien Shih

precineadd
2013-08-19
klustrig men mycket bättre än tvåan

2013-07-08
En riktigt tråkig och onödig avslutning på trilogin och det märks att John Woo inte har något med filmen att göra. All action är smaklös och gjord utan talang. Vänskapsrelationen känns påklistrad från vilken annan skitfilm som helst och lyckas inte tillföra filmen något vettigt. Inte ens Yun-Fat kan rädda denna misslyckade, obegåvade och pengasuktande film.
Z3rog
2010-04-12
Ganska bra ändå, när man hade sett 2an undrade man hur fan fortsättningen skulle va, sen insåg man att det var en "prequel" och blev lite besviken. Men jag tycker ändå att den är en bra del av "a better tomorrow serien" och den är ett bra slut (början) på trilogin.
Zebulonm
2009-11-22
1 och 2 är bättre men den här duger
N-din
2009-07-27
GillarT.
MaraJade
2009-04-20
En medioker film vars enda del somv r något intressant att se på var slutet som faktiskt var rikigt skapligt men som tyvärr inte höjer betyget då resten av filmen var extremt tråkig.

2008-10-03
nej, den här föll mig verkligen inte i smaken, gillade den dock en aning mer än 1an.
Bomkia
2008-06-05
Inte lika bra som 1an och 2an - men fin action och ganska intressant historia. Och Chow Yun-Fat är alltid cool. 3a.
MilkMonkey
2008-01-28
sämre än 1an, bättre än 2an
origC-J
2008-01-27
Haha, noterade också att dom snott från Star Wars-soundtracket. Fast lite omgjort. Och på synt...