1.9

Ögon bortom stjärnorna

En fotograf och hans modell råkar av misstag fånga ett flygande tefat på bild under en fotosession i parken. Staten försöker mörklägga det hela men snart landar utomjordingarna och börjar kidnappa en massa folk.

Originaltitel Occhi dalle stelle
Alternativ titel Eyes Behind the Stars
Regissör Mario Gariazzo
Manus Mario Gariazzo
Genre Science Fiction, 70-tal
Skådespelare Martin Balsam, Nathalie Delon, Robert Hoffmann, Franco Garofalo, Sherry Buchanan, George Ardisson

franskanerver
2013-01-24
Så denna rulle78 el 79, hoppades på häftig sf i kölvattnet efter star wars och trek vill minnas att jag även såg 2001 i den här vevan. Gariazzo borde kölhalas han vaccinerade mig mot sf i ett par decennier med denna genomusla film. Uselt skådespeleri, osnyggt filmad, dåligt ljud och en kvasifilosofisk. tillgjord dialog fullt i paritet med matrixtriaden. En av de jämmerligaste filmerna jag haft vämjelsen att glo på. Han och den sen dess förhoppningsvis arbetslösa ensamblen förstörde närapå denna ngn av de sista somrarna på 70 talet.
2012-04-10
Stentrist Sci-fi helt utan självdistans eller humor. Börjar lovande med några rymdmän i fula dräkter, men planar ut i massa snack utan att komma nånvart.
Docklands
2012-03-13
Klarar inte av sådant här trams längre.
NoWireHangers
2004-02-09
nja, tyckte den var tillräckligt trevlig för att hamna på gränsen mellan två och tre poäng.