Åsa-Nisse i full fart

Åsa-Nisse åker till Stockholm för att tävla i tiotusenkronorsfrågan. Samtidigt försöker några bovar stjäla Åsa-Nisses ritning på en förgasare han uppfunnit.

Originaltitel Åsa-Nisse i full fart
Regissör Ragnar Frisk
Manus Lennart Palme
Genre 50-tal, Komedi
Skådespelare John Elfström, Artur Rolén, Helga Brofeldt, Anita Lindblom, Gustaf Lövås, Gösta Prüzelius, Mona Geijer-Falkner, Carl-Olof Alm, Christina Lindström, Carl-Gunnar Wingård

2017-09-29
Vad ska man säga? Åsa-Nisse är ju alltid Åsa-Nisse. Det finns ett sällsamt ljus av uselhet, fånerier i filmerna, men ljuset över just Åsa-Nisse filmerna kan inte annat än bli uppfylld av humor och värmen och det klarar knappast några andra filmer som är lika usla... Därför älskar jag Åsa-Nisse-filmerna..
2014-11-09
När jag var liten så hade vi flera Åsa-Nisse filmer inspelade och det tittade jag på. Det är ju egentligen inget vidare men en del av vår svenska filmhistoria som bör bevaras. 2-
karlmats
2013-11-24
Sämst hittills i serien, hoppas vi inte har nått zenit och att resten av filmerna blir i den här klassen för då klarar jag nog inte livhanken förbi film 14 eller nåt liknande. Så fruktansvärt trött att jag får ont i magen när jag ser den och även om vissa scener är rätt roliga i sin cpighet så är det absolut inte värt att sitta igenom den här filmen om man inte har någon perverterad dröm om att beta av varenda en av de här gamla dyngpåsarna. Sjökvisten är knappt med alls vilket synd då han som alltid levererar en högklassig insats. Noterbart också att den gamla träbocken Bertil Boo här inte är med för första gången.
yrkeschaufföre
2009-12-11
Scenen med illusionisten är riktigt rolig annars är det mest det gamla vanliga fast i Stockholm.
Scrite
2008-02-19
Jag hatar Åsa nisse dom är värdelösa allihop.
TheDeadlySpawn
2007-02-06
Åsa Nisse - Sveriges absoluta filmhjälte nummer 1 alla kategorier! Alla Åsa Nisse filmerna är urhärliga Buskis klassiker! Den bästa filmserie som gjorts i Sverige helt klart! :D Undrar när alla filmerna kommer i en dvd box?
Unleashed747
2006-05-31
Inte på något sätt en bra film, men viss charm finns.
KorvPerra
2005-08-11
Såg den här igår, eller var det för går? Samma film med samma buskis humor varje dag. Men what the fuck karln är ju en rätt skön lirare.
Nathanael
2005-08-11
man borde inte ge en film en femma med förklaringen klassiker..... specielt om man har gjort det med alla åsa-nisse filmer....
pål.yran
Inte bra...