1.9

91:an Karlsson slår knockout

91:an står vakt vid regementet en kall vinterkväll. Han gör en snögubbe och avviker från sin post. Överste Gyllenskalp kommer förbi och finner att soldaten är stelfrusen. Övers!ten beslutar tillkalla bataljonsläkaren. När översten återvänder tillsammans med läkaren och korpral Revär, står 91:an åter på sin post. Av en ordonnans från depån i Yxhult mottar översten två tuber med nya kemiska medel som ska provas. I den ena tuben finns ett desinfektionsmedel, Super DDT 55, i den andra ett sprängämne, Super NT 53. Efter Rudolf Peterssons serie.

Originaltitel 91:an Karlsson slår knockout
Regissör Gösta Lewin
Manus Adolf Schütz, Paul Baudisch
Genre Drama, 50-tal
Skådespelare Nils Hallberg, Iréne Söderblom, Fritiof Billquist, Gösta Prüzelius, John Norrman, Börje Mellvig, Ingemar Johansson, Curt 'Minimal' Åström, Anne Marie Machnow, Julia Cæsar, Carl-Lennart Fröbergh, Tjadden Hällström, Stig Johanson, Gösta Krantz

2021-12-31
En ytterst fånig 91"an rulle som endast är sevärd tack vare Ingo-Johansson samt folkkäre Gösta- Pruzelius. + X-antal.../ Det blir rapport på det här!! ")
Harold
2013-03-09
En tungviktsmästare som både sjunger och skämtar är värd en tvåa.