8-Ball

Pike har just kommit ut från fängelset och försöker på skakiga ben skapa ett nytt liv för sig och sin lilla dotter, när hennes karismatiske ex-kille dyker upp. Två poliser som håller ögonen på Pike måste anstränga sig för att hålla professionell distans.

Originaltitel 8-Pallo
Regissör Aku Louhimies
Manus Jari Rantala
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Jessica Grabowsky, Eero Aho, Pirkka-Pekka Petelius, Mikko Leppilampi, Jakob Öhrman, Rosa Salomaa, Manna Jäntti, Max Ovaska, Mikko Kouki, Lenna Kuurmaa, Johanna Af Schulten, Kristo Salminen, Angelina Iikkanen

Medlock
2014-12-24
Naked Harbour och Fruset Land är båda utmärkta. Här lyckas Aku Louhimies dessvärre inte alls lika bra. Handlingen borde beröra, men regissören slår på stora trumman och det blir lite för mycket av allt.
Snah
2013-11-13
Mycket initierad socialrealism som får det att rycka till i den visualkulturella tarmen. Finskan är inget som stör, utan bygger snarare på realismen. Är du verkligen säker på att detta är en filmgenre du gillar, Borrman? ;)
Borrman
2013-09-26
Va fan? Hur jävla deprimerad ska man bli??? Finska är ju inte heller det gulligaste språket i världen. Besch!