2.9

61*

1961 försöker Mickey Mantle och Roger Maris att slå Babe Ruths home run rekord. Rekordet att slå är 60 home runs. Den ena spelaren är den är den mest älskade den andra är den bättre.

Originaltitel 61*
Alternativ titel 61
Regissör Billy Crystal
Manus Hank Steinberg
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Barry Pepper, Anthony Michael Hall, Richard Masur, Bruce McGill, Chris Bauer, Jennifer Crystal Foley, Thomas Jane, Christopher McDonald, Bob Gunton, Donald Moffat, Joe Grifasi, Peter Jacobson, Seymour Cassel, Robert Joy, Michael Nouri

myslas
2014-01-18
Högklassigt gjort som vanligt när det gäller HBO. Men det går ju inte att komma ifrån att historien känns rejält dramatiserad. Och det är väl helt ok, så länge man inte påstår det är den sanna historien om säsongen 1961.
Greven81
2012-05-02
Hjälper ju som sagt om man har en del historisk bakgrund när man ser filmen, annars tenderar en hel del att kännas "out of place". Det är än mer intressant om man fått sett en del intervjuer med Mantle för att matcha Janes insats som än mkt mer sympatisk Mantle. F.ö. är det Maris som borde ha rekordet än idag, alla efterföljande har ju fuskat sig till bättre resultat!
Molestaire
2011-06-25
Då jag saknar några minnen kring, eller ens någon vidare kunskap om baseball uteblir det nostalgiska som jag får anta att de många arkivbilderna skall framkalla. Visserligen får de ju mig att ryckas med en aning mer, men helhetsintycket förblir ganska grått. Barry Pepper i huvudrollen är visserligen bra, men han och hans kollegor trampar vatten i ett manus som förenklar 60-talet en aning för mycket. Lite rolig kuriosa är dock att pricka in alla TV-serieskådespelare som medverkar, vilket man får anta mycket beror på att detta är en HBO-produktion.
jonbo
2011-06-21
Barry Pepper skoter sig bra har.
Stevie
2006-01-15
Skön film, Barry är riktigt bra skådis att se på. I Ryan är han grymt bra!
Skattmasen
2006-01-03
Barry Pepper gör en bra roll, Lite Disney över det hela men mycket bättre. Klart värt att se.
jack_jack_jack
2006-01-02
Lätt film, jag mådde bra av den.
jimboyummin
2006-01-02
Det blir en riktigt stark trea, bra skådisar i en bra film.
Henkoo
2006-01-02
lätt att kolla på. o rätt bra oxå tycker jag