2.5

600 Miles

Arnulfo Rubio är en ung mexikan som samarbetar med en nästan lika ung amerikan för att smuggla vapen från Arizona över den mexikanska gränsen. Arnulfo vet inte om att han under en längre tid övervakats av den amerikanska ATF-agenten Hank Harris. När detta hastigt uppdagas får Arnulfo panik och kidnappar Hank i syfte att lämna över honom till en av hans klienter i Mexiko.

Originaltitel 600 Millas
Regissör Gabriel Ripstein
Manus Gabriel Ripstein, Issa López
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Tim Roth, Kristyan Ferrer, Noé Hernández, Armando Hernández, Mónica Del Carmen, Orlando Moguel, Gilberto Barraza, Harris Kendall, Ángel Sosa, Harrison Thomas, Julian Sedgwick, Greg Lutz, Nailea Norvind

Spidde
2016-06-23
Inte för att jag hade några direkta förväntningar, men det här känns ändå som en besvikelse. Premissen är intressant och det börjar bra, men filmen är alltför seg och tar för lång tid att komma igång.
AlbinWesley
2015-05-06
Fint realistiskt anspråk, i fotot och det naturalistiska utförandet. Jag tycker även att intrigen är intressant, så det är ju bra så. Sen är det väl knappast särskilt märkvärdigt, men allt kan väl inte va det heller.