6 desperados

John Warner, en ung cowboy, blir efter en olycklig kärleksaffär med Don Pedros dotter Rosa först en desertör från armén och sedan bankrånare. Han och hans kamrater terroriserar den lilla staden Los Sedars där Don Pedro bor. En dag ställs allt på sin spets och John får en chans att hämnas på sin dödsfiende Don Pedro.

Originaltitel Los Desesperados
Alternativ titel Revansch, A Bullet for Sandoval
Regissör Julio Buchs
Manus Julio Buchs, Federico De Urrutia, Ugo Guerra, José Luis Martínez Mollá
Genre Western, 60-tal
Skådespelare Ernest Borgnine, George Hilton, Annabella Incontrera, Alberto de Mendoza, Leo Anchóriz, Antonio Pica, Mary Paz Pondal

2017-11-28
En i det närmaste hopplös SW. Manus, regi och klippning är under all kritik, så det hela blir nästan lika rörigt som en spansk rysare från tidigt 70-tal. Fast med tanke på de sista suveräna tio minuterna så är filmen ändå sevärd, trots att den är kass. (4+/15)
FabianBom
2016-11-10
som andra säger ojämn western som svajar, en del bra klassisk pang pang, men manuset e ej det bästa sw
Sugi
2007-07-05
ojämn, vissa stunder väldigt bra andra lite sämre. Mycket bra musik
Behemoth
2006-09-06
Lucio Fulci var faktiskt co-director i den här rullen.
DiamondWillie
2005-03-20
Cool spaghetti western med en stor dos hat. George Hilton blir tvungen att ta hand om sin nyfödde son efter att hustrun dött vid födseln. Sonen överlever inte länge då man nekar George Hilton hjälp sen blir det hämnd dags. Bra soundtrack och innehåller den enda scen jag sett när någon dränks i mjölk.