2.3

6 Below: Miracle on the Mountain

Ishockeyspelaren Eric LeMarque hamnar mitt i en massiv vinterstorm under en snowboardtur och tvingas kämpa för att överleva.

Originaltitel 6 Below: Miracle on the Mountain
Alternativ titel Six Below
Regissör Scott Waugh
Manus Madison Turner
Genre Drama, Thriller, Äventyr, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Josh Hartnett, Mira Sorvino, Sarah Dumont, Kale Culley, Jason Cottle, Austin R Grant, Nathan Stevens, Marty McSorely, Sean Pilz, Vashi Nedomansky, Joey Miyashima, David H Stevens, Beth Waugh

Merwinna
2022-09-02
Går att se, om man gillar denna typ av film, men den skulle ha varit intressantare om huvudpersonen hade varit mer sympatisk - så att man kunnat känna mer för honom. (Jo, jag fattar att själva grejen var att han skulle vara en ansvarslös knarkare när filmen började - men det hjälps inte ändå.) För "woke", då chefen för hela räddningstjänsten såklart måste vara en ung tjej. Har svårt att tro att det var så i verkligheten, när detta hände på riktigt. Vargscenerna är orealistiska. Filosoferandet kring moderskap är bra! Väldigt fina naturscener från vinterlandskapet, även panoramabilder. Men det bästa är egentligen videosnuttarna med den riktige Eric på slutet.