1.8

5ive Girls

Fem tonårstjejer med unika förmågor placeras i en nyöppnad skola för sådana som ingen vill veta av. De får snart användning för sina färdigheter då en ond demon sprider skräck innanför skolans väggar.

Originaltitel 5ive Girls
Regissör Warren P Sonoda
Manus Warren P Sonoda
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Ron Perlman, Jennifer Miller (II), Jordan Madley, Terra Vnesa, Barbara Mamabolo, Tasha May, Amy Ciupak Lalonde, Krysta Carter, James Kidnie, Richard Alan Campbell

mahasarakam
2019-09-26
Filmen börjar ganska bra, men efter ett tag urartar den helt och blir ett riktigt, blodigt, bottennapp. Kul i alla fall att få se Ron Perlman från Sons of Anarchy
TheHorrorfan
2017-02-04
Lika kass som den låter.
Rain
2013-10-12
Lärarinna/elev-smiskscenen gjorde ändå filmen sevärd.
Robkiller
2011-07-18
5 tjejer instängda på någon skola med en präst... en massa skitsnack.. sen börjar mysko saker hända... det verkar som om att det finns en demon där... hmm.. rätt meningslöst.. känns som man har sett detta lite väl många gånger förut.
2010-08-14
Det här var ju ett ganska värdelöst hopkok av alla skräckfilmsingredienser man kan tänka sig. Nån form av grundläggande story finns det väl, men till största delen händer det bara saker på random. Det blir en massa kristet nonsens-snack, billiga effekter och tjejer i skoluniform. Så man vet väl vad man får, men det man får är ju inte så jävla bra

2010-05-13
Fy vad dålig denna är.
Skea
2009-09-06
Trodde de skulle vara en spännande film, men tji fick jag
ziferN
2009-07-04
Gick att se på.
Kebaben
2009-02-20
Varken bra eller upphetsande.

2008-11-13
den gick ju faktiskt att se på i alla fall.