2.1

Efter några blodiga mord på tonåringar, utförda av en man utklädd till en hippie, får en detektiv upp ögonen för fallet. Han hittar ett mönster som han helt säkert tror ska leda honom till gärningsmannen. För vart femte år, i den femte månaden, under fem dagar i följd så har fem tonåringar mördats av en person som maskerat sig till en hippie. När han grävt ytterligare i det hela så börjar spåren leda till hans egen överordnade som är en gammal veteran från Vietnamkriget.

Originaltitel 555
Regissör Wally Koz
Manus Roy Koz
Genre 80-tal, Skräck
Skådespelare Mara Lynn Bastian, Charles Fuller, Bob Grabill, Scott Hermes, Greg Kerouac, Greg Neilson

schramm
2021-04-17
slasher för den ekonomiska generationen! låt hyra, bensin och matkostnader komma innan eran konstnärliga vision:(

2013-07-14
Med en kamera som kanske hyrts av den lokala elektronikhandeln har man här gjort en riktigt ekonomisk slasherfilm. De många tabbarna i filmen som t.ex. kvinnan som skriker utan att öppna munnen och kniven som sprutar blod ger ändå det hela ett visst underhållningsvärde! Ett plus också för den originella mördarutstyrseln och den nästan dokumentära skildringen av mycket effektiva och professionella polisers arbete under hård press!