50 First Dates

Charmige Henry Roth är en riktig tjejtjusare som har svårt att binda sig. När han träffar Lucy uppstår kärlek vid första ögonkastet och hon verkar känna likadant. Då de träffas igen nästa dag har hon dock ingen aning om vem han är. Lucy har tidigare blivit skadad i en bilolycka och lider av extremt kort närminne. För att Henry ska vinna henne måste han få henne att bli kär i honom om och om igen - varje dag.

Originaltitel 50 First Dates
Alternativ titel Fifty First Dates
Regissör Peter Segal
Manus George Wing
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Adam Sandler, Drew Barrymore, Rob Schneider, Sean Astin, Blake Clark, Lusia Strus, Dan Aykroyd, Amy Hill, Pomaika'i Brown, Maya Rudolph, Missi Pyle, Joe Nakashima, Jonathan Loughran, Lynn Collins
Filmnummer 19261

Skapad 2019-12-23 av Kiril
Nej, trots hur illavarslande titeln än må låta, är det inte ”The 51st State” som åter går upp på biorepertoaren. ”50 First Dates” (varför Columbia bytte bort arbetstiteln som var den betyd...   Läs mer »

Skapad 2019-12-23 av Rollywood
Valrosskötaren Henry Roth (Adam Sandler ) njuter av det fria ungkarlslivet fram tills den dag han får syn på den unga Lucy Whitmore (Drew Berrymore). Men Lucy har en svår hjärnskada och förlorar...   Läs mer »

Andreas_
2021-12-19
Väldigt charmig komedi med Adam Sandler då han faktiskt gjorde helt okej komedier och han har faktiskt bra kemi med Drew Barrymore, så jag får erkänna att trots att storyn är rätt "cheesy" ändå faller mig i smaken, det är lite roligt, lite rörande och faktiskt förvånansvärt intressant och många bra bi-roller gör att filmen höjs ett snäpp, som Sandlers roliga kollega eller hans flummiga vän spelad av Rob Schneider t.ex, sen får vi även se gamle Dan Aykroyd och Sean Astin i små roller, som sagt...inget direkt spektakulärt men så sött och charmigt att man som ändå faller dit och dras med i historien, Sen är det ju Peter Segal som gjort filmen och han har ju gjort många sevärda komedier, rekommenderas om man är sugen på lite rom-com för då är denna film väldigt bra, betyget blir en svag 4:a
2018-11-21
Kul men det finns några obehagliga scener.
smichael
2018-04-12
Den är faktiskt bättre än vad man först kan tro. En småsentimental historia med en ganska originell grundidé och en lite högre ambitionsnivå än de flesta andra Adam Sandler-filmer jag sett. Jag gillar egentligen inte honom men jag tycker att han oftast håller sig på en okej nivå filmen igenom.
AngelsDiary
2018-04-09
Cute, fällde en tår eller två.
2018-02-27
Tyvärr råkade jag snubbla över den här filmen! Jag som mer avskyr Adam Sandler!! Jäklar vilket trams, URK!!!
asasae
2016-11-26
Adam Sandler. Hans filmer är underhållande, men oftast på en väldigt låg nivå. Denna gång skymtar man det vid några få tillfällen, men nivån är lite högre oftast. Därav ett något högre betyg! Keep going Adam!
PeterTheW
2016-10-12
Mja. Det är väl smått underhållande, men kommer aldrig riktigt ifrån känslan av en typisk Happy Madison-produktion med en alltför ofta babyskrikande Sandler.

2016-08-20
En riktig feel good film med bra skuespillere spesiellt Sandler, Barrymore og pingvinen. Musikken er også fantastisk.
2016-07-24
Jag brukar gilla Adam Sandler och detta är inget undantag.
spielmitmir
2016-05-16
Trots att jag inte tål Adam Sandler egentligen så återkommer jag till den här filmen med jämna mellanrum. Den är fyndig och faktiskt ganska tänkvärd. Och mysigt romantisk såklart. Hatar djurparksinslagen som bara är urlöjliga, men Rob Schneider är riktigt charmig för en gångs skull.