2.5

Aftermath

Viktor är en man vars hustru och barn dör i en flygolycka. Tragedin orsakades av en flygledares misstag som senare undkommer rättvisan, men Viktor kan inte släppa det och planerar att hämnas på den ansvarige.

Originaltitel Aftermath
Regissör Elliott Lester
Manus Javier Gullón
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Scoot McNairy, Maggie Grace, Judah Nelson, Larry Sullivan, Jason McCune, Glenn Morshower, Mariana Klaveno, Martin Donovan (II), Hannah Ware, Christopher Darga, Danielle Sherrick, Kevin Zegers, Mo McRae
Filmnummer 121905

fridenpaden
2021-10-04
Överraskande bra - även om valet av Arnold är konstigt. Svag fyra. Hade varit medelfyra om man bytt ut Arnold mot en bättre dramatisk skådis. (Som actionhjälte är han bäst!)
Andreas_
2021-06-08
Ännu en film baserad på en verklig händelse som jag faktiskt aldrig hört talas om men det är oerhört välspelat och lågmält om hur människor hanterar sorg efter en väldigt tragisk olycka orsakad av mänskliga faktorn där misstag lätt kan hända på bara sekunder när man inte är uppmärksam och hur en olycka verkligen kan rasera liv för efterlevande, det är lågmält och tragiskt men höjdpunkten är att Arnold spelar i en drama och att han gör det så oerhört bra, han visar verkligen att han är en riktigt bra skådespelare här som kan agera och det är något han borde ha gjort långt tidigare i sin karriär istället för att spela i fåniga komedier där han är gravid osv, sen ska inget tas from suveräna Scoot Mcnairy heller, riktigt bra skådespelare som man verkligen känner ångest med och regissören lyckas skapa en riktigt bra psykologisk drama där han tar fram det bästa ur sina skådisar, jag gillar verkligen denna film men den är lite för kort för en sådan drama, den skulle ha varit längre, den känns lite snabbspolad och det är väl det enda misstaget egentligen och man måste nog vara i rätt sinnesstämning för att orka med den tunga dystra lågmäldhet men den får en att känna och tänka till hur man själv hade agerat eller mått efter en sådan händelse, 4:an är nära men det blir en stark 3:a i betyg och vill man se Arnold flexa sina mer dramatiska muskler eller gillar tunga dystra filmer så bör man se denna, inget för transformers älskande fantaster alltså.
Rele
2021-04-28
En inte så uppmuntrande film. Schwarzenegger överraskar inte när han kan inte spela annorlunda än alla sina filmer tidigare. Jag ger en svag trea i alla fall.
karlmats
2020-11-10
Inte dåligt men heller inte speciellt bra. Arnold är ju Arnold och han passar väl bättre i klassiska Arnold-roller än att spela familjeman och förman på ett bygge. Jag gillar att man får följa båda sidorna av den här historien men den är lite taffligt regisserad och manuset är väl inte heller något man kommer att komma ihåg direkt. Men jag följer händelseförloppet utan att bli ointresserad och en stark 2a kan den väl få.
mi9
2019-09-28
Det börjar ganska bra men en en andra delen den blir en halvdålig historia.
mammene
2018-06-28
Jag tycker nog den tog sig över till en trea för den hade ett dilemma som inte var så lätt, det var många komponenter i olycklig följd. Gillar när det inte utmålas antingen svart eller vitt, utan att det ibland kan finnas en gråzon. Sedan fanns det väl några överdrivna scener och Arnold var väl inte i bästa form, kanske lite ovant att se honom i en sån roll. Att man får fundera ett tag efter filmen visar att den lämnat avtryck.
StureStenhög
2018-06-28
Ett väldigt intressant scenariot som också höll mig engagerad hela vägen trots att filmen onekligen har sina brister. Det är kul att se Arnold ta sig an sådana här roller, och mestadels klarar han sig okej, men det finns en och annan scen som hade krävt en skådespelare med bredare register för att riktigt fungera. Överlag saknas också fingertoppskänsla från regissören, vissa scener känns väldigt osmidiga, vilket framför alt blir ett problem framåt slutet. Samtidigt finns det ändå en del nyanser i manuset, och filmen väcker tankar efteråt. Potential till något mycket bättre fanns således, men en svag trea är jag snäll nog att låta den komma undan med
Manko
2018-06-16
Med tanke på att Arnold knappast är känd för drama, så tycker jag allt det var godkänt. Tror inte den förändrar några liv, men känner man för nåt lite lagom tyngande så passar den bra.
badpanda1606
2018-05-27
Gillade denna faktiskt! Gillar framförallt att Arnold börjat välja lite roller utanför sin comfort zone!
Jamesa
2018-05-26
Helt ok, men också helt standard.