2.9

4 vilda män

Fyra män rymmer från ett mentalsjukhus. Den ena utav dem lider utav minnesförlust, bit för bit försöker de reda ut vem han verkligen är. Till sist blir han igenkänd. Saker och ting tar en plötslig vändning då han får i uppdrag att döda en man utav en person som påstår sig vara hans fader.

Originaltitel Ciakmull - L'uomo della vendetta
Alternativ titel Chuck Moll
Regissör Enzo Barboni
Manus Franco Rossetti, Mario di Nardo
Genre 70-tal, Western
Skådespelare Leonard Mann, Woody Strode, Peter Martell, Helmuth Schneider, George Eastman, Ida Galli, Dino Strano, Luciano Rossi

2017-12-16
Bra SW trots att den är förhållandevis lättsam och relativt polerad (med SW-mått mätt). Även om det emellanåt finns en vag komisk underton så är den helt fri från trams, utan är ändå hyfsat hård och har en del spänning. Ett bra persongalleri, ett bra tempo och en story som inte är helt förutsägbar. Däremot är jag ytterst skeptisk till den återkommande musiksnutten som låter som något hämtat från Lilla huset på prärien. (8+/15)
dudson
2015-01-23
Skapligt röjig och skitig western med hårdingarna George Eastman & Woody Strode. 2+