3.7

35 Up

Michael Apted fortsätter att genom intervjuer följa livet för de fjorton brittiska barnen som nu har nått 35 års ålder.

Originaltitel 35 Up
Alternativ titel Thirty Five Up
Regissör Michael Apted
Genre 90-tal, Dokumentär

2017-01-20
Ska jag påpeka att det här projektet är jätteintressant i varje kommentar? Fast den här gången var det kanske aningen mindre intressant än i de närmast föregående eftersom relativt lite har förändrats sedan senast. Men kul att John är tillbaka iaf, även om det känns som att han har tonat ner sin personlighet lite nu. Höll på Bulgarien i bronsmatchen 94 får man anta att han gjorde också. Men det är förstås fortfarande Neil som står för det stora bestående intrycket. Han tycks bara sjunka ännu längre ner i fördärvet, och trots att jag fortfarande älskar att lyssna på allt han säger, så börjar det göra ont att se hans plågade existens. Den kritik som det känns befogat att rikta mot filmen som sådan är annars att tillbakablickarna börjar ta upp lite väl mycket av speltiden. Att vi påminns lite är förstås bra, särskilt eftersom de ursprungligen är tänkta att ses med sju års mellanrum, men mycket arkivmaterial slängs in utan det riktigt finns någon koppling till vad de säger i den här filmen, och det känns överflödigt. Betyget stannar vid en stark trea denna gång, men betygsättningen på de enskilda delarna ska verkligen tas med en rejäl nypa salt
monsterpop
2016-02-02
i synk i år. hädanefter är jag inte äldst i gänget. härligt att se dom igen, vi har ju vuxit upp tillsammans.
OffTheGround
2009-07-22
Enbart John och Neil gör den här värd att se.