2.7

22 Jump Street

Efter att ha tagit sig igenom high school är det stora förändringar på gång för undercover-poliserna Schimdt och Jenko, då nästa destination är ett lokalt college.

Originaltitel 22 Jump Street
Regissör Phil Lord, Christopher Miller (I)
Manus Michael Bacall, Rodney Rothman, Oren Uziel
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Jonah Hill, Channing Tatum, Peter Stormare, Wyatt Russell, Amber Stevens West, Jillian Bell, Ice Cube, Keith Lucas, Kenny Lucas, Nick Offerman, Jimmy Tatro, Caroline Aaron, Craig Roberts, Marc Evan Jackson, Joe Chrest, Eddie J Fernandez, Johnny Pemberton, Stanley Wong, Dax Flame, Rye Rye

HerrNenne
2024-02-22
Finns faktiskt en hel del riktigt roliga skämt och roliga scener i den här också, men som helhet är det närmast osebart. Speciellt illa är det första halvan. Mycket som faller platt eller som bara är pinsamt att se på. Tyvärr.
2023-12-23
Lika barnslig som första filmen och lite sämre, men fortfarande okej underhållning.
Christofer
2022-02-22
2021-11-23: Lika kul-fånig som första filmen, men epilogen/eftertexterna var ju hur kul som helst! Det gjorde hela filmen :)
finkan
2021-01-27
Gillade denna
2020-03-09
Ja men det här är väl ganska kul fortfarande, filmpitcharna i slutet är väldigt roliga och några av dem skulle jag se om de kom. Måste leta fram 21 JS och se om den.
Supernaut
2018-07-25
Lite för mycket sunkiga homofobiska skämt för att nå knappt godkänd.
Haroo
2018-02-26
Antingen har jag blivit mer barnslig eller så är denna de facto bättre än första. Helt enkelt en trevlig komedi i lite American Pie-anda
Brouhaha
2016-07-30
10-talets bästa komedi, definitivt. Inte ens Jonah Hill är lika störig som i den första filmen, utan här är han faktiskt rätt kul. Men stjärnan är givetvis Tatum, ett sant komiskt geni i klass med John Cleese. En film som riktar sig till vuxna män och kvinnor och bör inte ses av barn i åldern 11-14 år, då den dels är alldeles för grov för deras unga sinnen, samt att humorn är såpass invecklad att de omöjligt kan förstå den fullt ut.
2016-07-23
Aningen bättre än första filmen tror jag, men omdömet blir i princip detsamma. Idén är lite kul, och därför blir det också hyfsat underhållande. Men Jonah Hill är även denna gång väldigt påfrestande, och han ser till att humorn till största delen är ganska bedrövlig. Men Ice Cube är lite rolig, och den självrefererande humorn funkar trots allt ganska bra
marleey
2016-06-17
21 Jump Street hade en vis form av charm, denna not så much. Redan från start så är alla reglage uppskruvade till max och det blir alldeles, alldeles för larvigt och överdrivet. Den omaka duon Tatum och Hill lyckas inte, med få undantag, komma upp i samma nivå och roa igen.