3.4

Alla tiders kvinnor

Tre kvinnor födda under olika tidsperioder av 1900-talet hjälps åt att lära en vilsekommen yngling allt de kan om livet, kärleken, sex och frihet oberoende av kön. Historien utspelar sig i Santa Barbara 1979, mitt under punkens gyllene era, och är en berättelse om hur man finner sig själv och lär sig att man inte kan älska andra förrän man lärt sig älska sig själv.

Originaltitel 20th Century Women
Regissör Mike Mills
Manus Mike Mills
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Annette Bening, Elle Fanning, Greta Gerwig, Billy Crudup, Lucas Jade Zumann, Alison Elliott, Thea Gill, Vitaly Andrew LeBeau, Olivia Hone, Waleed Zuaiter, Curran Walters, Darrell Britt-Gibson, Alia Shawkat, Nathalie Love, John Billingsley, Laura Wiggins

TURGUT
2018-01-08
En ganska trevlig film med bra skådespeleri av samtliga. Håller med tidigare kommentar av Barneyk till mångt och mycket.
2017-11-11
En behaglig film, ett tidsdokument genom flera generationer och deras historia och kanske hur vi formas genom den tid vi lever i och hur vi ska verka tillsammans,det hela kändes bejakande.
2017-10-02
Ja, den här filmen gillar jag faktiskt.
Portugallien
2017-09-18
AddeColciago
2017-07-30
Så här vill jag ha dem stekta.
2017-07-27
myslas tar upp en aspekt jag inte riktigt tänkt på själv, filmen är full av små guldkorn som jag fullkomligen älskar. Det finns många intressanta och bra karaktärer och relationer som känns mångsidiga och intressanta. Men helheten tar liksom aldrig vägen någonstans för mig. Även om jag är jätteengagerad i vissa delar bryr jag mig knappt om helheten. Den tar liksom aldrig riktigt vägen någonstans och även om jag kan se stora kvalitéer i hur den berättar om deras liv så uppskattar jag det inte riktigt. Men det är en film som får mig att tänka och känna och även om jag är långt ifrån nöjd så är det ändå bra så det blir en svajjigt stark trea till slut.
myslas
2017-07-26
Delarna är bättre än summan vilket är lite typiskt för Mike Mills, i alla fall av det jag sett. Jag hoppas han någon gång får ihop allting för då kan det bli riktigt bra.
2017-07-24
Lite bagatellartad, och kanske lite för episodisk för att verkligen lyfta, men annars är det här bra. De har lyckats utmärkt med att fånga känslan av en tid och en plats, samtidigt som filmen på ett intressant sätt behandlar tid i sig i form av nuets flyktighet och hur den tid vi lever och växer upp i påverkar oss som människor. Vidare är karaktärerna intressanta och välspelade, och det är behagligt att få spendera två timmar i deras sällskap
Gubbkepan
2017-04-30
Lite tråkigt slut men i övrigt MYS!
haajen
2017-04-18
Väldigt fin film, mycket välspelad och mänsklig. Bening är strålande!