2.5

2 dagar i New York

Marion har sedan länge förträngt den katastrofala resan till Paris som satte den sista spiken i kistan för hennes och Jacks förhållande och lämnade henne med en oväntad graviditet. Numera lever hon i en trendig vindslägenhet med sin nya pojkvän Mingus som är en populär radiovärd. När det återstår två dagar till Marions fotoutställning kommer hennes franska familj, bestående av hennes pappa, syster och systerns pojkvän på besök. Allt de för med sig, förutom kärlek, är kaos...

Originaltitel 2 Days in New York
Regissör Julie Delpy
Manus Julie Delpy, Alexia Landeau
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Julie Delpy, Chris Rock, Albert Delpy, Alexia Landeau, Alexandre Nahon, Kate Burton, Dylan Baker, Daniel Brühl, Talen Ruth Riley, Owen Shipman, Malinda Williams, Emily Wagner, Arthur French, Carmen Lopez (II)

HerrNenne
2021-11-29
"Det är överdrivet, påtvingat och det är inte speciellt kul". Ja. Mest tramsigt faktiskt. Hade nog mått lite bättre av att att inte vara en uppföljare heller.
2019-05-30
Njae, inte riktigt min typ av relationsskildring. Helt okej dock!
martineden
2016-11-20
[rek. 2] Känner att jag går lite mot strömmen här. Jag gillar faktiskt denna och anser att den är nästan lika bra som föregångaren. Tycker om Delpys humor och tycker filmen är riktigt rolig, men samtidigt rörande. Gillar faktiskt Delpy som regissör. Bra! Bra! Bra!! 3+/4-
Bomkia
2016-10-01
Cringe-humor med fransk twist. Underhållande liten historia. 3-
Jämte
2015-08-06
För rörigt och stökig. Den gamla franska gubben var ju bara störande och pinsam, inte det minsta rolig. Chris Rock tar sig väl undan med hedern i behåll då han får ses som offret där allt skit bara drabbar honom, och oss tittare som tvingas se och genomlida detta. Pluspoäng för att jag skrattar till några gånger men överlag en dålig film. En svag, svag tvåa.
Starlette
2015-01-21
Mysig!
booby
2014-11-08
Är det såhär amerikanare uppfattar fransmän, hur fransmän uppfattar amerikanare, eller hur fransmän tror att de blir uppfattade?
albins
2014-08-30
Vill bara påpeka att den här filmen är så himla fruktansvärt jätte-jätte-jätte-skämskudde. Det är inte min grej. Inte ens fotot var snyggt. :(
apocalyps
2014-06-05
4,5...
Flonk
2014-03-12
Avsaknaden av Adam Goldberg är stor. Dock så gör Chris Rock en klart godkänd roll och fyller vissa av tomrummen. Det är snarare resten som inte fungerar. Filmen spårar ut väldigt tidigt och hittar sen aldrig fokus. Det är överdrivet, påtvingat och det är inte speciellt kul. Förra filmen hade allt som denna film saknade.