1.6

Open House

Alice har precis skiljt sig från sin make och de har beslutat att sälja sitt hus och gå vidare med sina liv enskilt. Några dagar efter de har haft öppet hus så inser de att en eventuell spekulant aldrig lämnade efter visningen.

Originaltitel Open House
Regissör Andrew Paquin
Manus Andrew Paquin
Genre Thriller, Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Anna Paquin, Rachel Blanchard, Tricia Helfer, Stephen Moyer, Brian Geraghty, Gabriel Olds, Jessica Collins (I)

fridenpaden
2021-06-27
Köpte en stor filmsamling nyligen och sorterade ut cirka 400 filmer som jag troligen inte hade sett. Insåg efter några minuter att jag redan sett den här filmen, hade bara missat att betygsätta den här på FT. Den är så konstig på något sätt, speciellt relationen mellan de två som tar över huset, så att jag lät den gå de 90 minuterna som filmen höll på. Ibland kan man se om en film trots att den inte är ett mästerverk.
2014-12-13
I en djungel av "Home invasion-filmer" öppnar den här bra och visst ser man drag av den utmärkta Funny Games. Blodig så det räcker och med några helt okej prestationer, men man sitter ändå besviken över det antiklimax som det tyvärr resulterar i.
Virrpanna
2012-03-29
Trodde den skulle vara bättre, när det står att den är i klass med "Funny games", men denna var värdelös.
Dobegirl
2012-02-03
Verkligen skitdålig, välj en annan film.....
Scooterpie
2012-01-11
Jääävlar vad DÅLIG
TheHorrorfan
2012-01-05
Den var inte riktigt så dålig så att den förtjänar en 1a men nära på på grund av brist på logik.
Ondskapt
2012-01-02
Smått meningslös rulle som repeterar saker man sett förut. Färglöst foto är det såklart också. Funkar pga godkänt skådespel.
Starlette
2011-12-25
Värdelös. Ren smörja, jag hoppades bara att den skulle ta slut. Ingen spänning alls. Totalt ointressant.
FourTwenty
2011-12-21
Riktigt usel och meningslös film som helt saknar logik. Det enda som räddar den från att få en etta är att skådespelarna är väldigt bra.
Amour
2010-07-12
Helt okej film. långt över mina förväntningar! :)