1898, Our Last Men in The Philippines

1898. Ett kompani spanska soldater kommer till en isolerad stad i djungeln, djupt inne i Filippinerna. Väl där ska de ersätta det tidigare kompaniet som massakrerats av filippinska gerillakämpar. Samtiden är dock full av omvälvningar och de finner sig snart avskurna från omvärlden.

Originaltitel 1898. Los últimos de Filipinas
Regissör Salvador Calvo
Manus Alejandro Hernández
Genre 2010-tal, Drama, Krig
Skådespelare Luis Tosar, Javier Gutiérrez, Álvaro Cervantes, Karra Elejalde, Carlos Hipólito, Ricardo Gómez, Patrick Criado, Eduard Fernández, Alexandra Masangkay, Miguel Herrán, Emilio Palacios, Pedro Casablanc, Raymond Bagatsing, Ciro Miró, Frank Spano

mammene
2019-05-27
Dumdristighet eller patriotism, så kan man sammanfatta denna film som utspelar sig i en by mitt ute i djungeln. Man kan verkligen känna med dessa bortglömda och utlämnade soldater, som bit för bit bryts ner och överhetens envishet som inte vet några gränser. Bra utfört, en trea blir det.
tystponce
2017-07-26
En av de bättre krigsfilmerna jag sett på senare tid.
Murvel48
2017-06-25
Mycket bra film, men den kunde möjligen ha kortats något.
amam
2017-04-27
Jag vet inte riktigt. Hyfsade skådisar men ska nog inte tas som någon historielektion direkt. Svag trea.