2.7

21 Bridges

Historien följer en skamfylld detektiv som får en chans till försoning.

Originaltitel 21 Bridges
Regissör Brian Kirk
Manus Matthew Michael Carnahan, Adam Mervis
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Chadwick Boseman, J K Simmons, Sienna Miller, Taylor Kitsch, Keith David, Stephan James, Christian Isaiah, Victoria Cartagena, Gary Carr, Alexander Siddig, Jamie Neumann, Toby Hemingway, Dale Pavinski, Louis Cancelmi, Morocco Omari, Chris Ghaffari

2021-02-13
En parentes i filmhistorien, men som dussinsnut-action-thriller är den definitivt över medel. Lite synd på scenen med mobilerna - filmen hade mått bättre utan den. Men bortsett från denna är det en hyfsat intensiv hjärndöd rulle som definitivt tål att ses. (8-/15)
2020-12-05
Som att vara tillbaka i 90-talets actionrullar, men det behöver ju inte vara dåligt. Manuset kunde kanske slipats på en gång till. Även intressant hur ett överdrivet användande av snygga New York skylines genom hela filmen försöker övertyga oss att vi de facto är i New York.
Andreas_
2020-11-30
Riktigt bra actionrulle faktiskt, eller kriminalthriller/action passar sig bättre, inget direkt nytt under solen här utan denna typ av story har vi fått se många gånger men denna är producerad av bröderna bakom avengers infinity war och endgame, så det är riktigt välgjort och påkostat allting vilket höjer ribban en aning extra, sen många bra skådisar är med, Boseman framförallt men JK Simmons, Sienna Miller och Taylor Kitsch gör alla suveräna biroller, det enda tråkiga med denna film är att det i princip är Bosemans sista innan han gick bort, mycket synd för han är en riktigt bra skådespelare och kommer vara mycket saknad. Regissören är någon ny orutinerad regissör men filmar snyggt så att man känner intensiteten och allt flyter på i ett bra tempo och blir aldrig tråkigt, så är man sugen på en välgjord actionrulle så kan jag rekommendera denna men som sagt, storyn har nog inte mycket nytt att tillföra, därav endast den starka 3:an
2020-10-12
Snygg och lite egen actionthriller med en ganska tät spänning, inget att hurra för men en slät men stabilstark och trevlig trea.
Christofer
2020-09-30
2020-09-19: Hyggligt spännande, även om manuset tappade lite mot slutet.
Djason
2020-09-21
Även om filmen inte överraskar på något sätt så är det en snygg actionfilm med få döda punkter. Välspelad.
2020-08-03
Förväntningarna var höga då självaste Black Panther hade huvudrollen och handlingen kändes väldigt mycket 90-tal. Filmen är fartfylld och full av snygga actionscener samtidigt som är smart nog att ta vara på att filmen utspelar sig i New York. Tyvärr är filmen förutsägbar och Boseman imponerar inte. Värst är dock att när filmen äntligen får nerv och oförutsägbar så tar filmen bara slut. Helt plötsligt är det som manusförfattaren tappat lusten och skriver ihop ett snabbt och smidigt avslut.
Zok
2020-07-22
Har sett detta förut, vilket i för sig inte behöver vara dåligt, men detta är endast ok för stunden, om du vill ha lite action helt enkelt.
jonbo
2020-04-06
Förutsägbar men stabil underhållning.
PeterTheW
2020-04-04
Bra skådisar och sjukt högt tempo. Gillade denna!