2.3

12 Days of Terror

Den verkliga historien bakom Spielbergs Hajen. Utspelas 1916 i en kuststad i New Jersey där en haj går till angrepp mot badgästerna och sätter ortens turistnäring på spel. En badvakt försöker desperat förmå borgmästaren att utfärda badförbud.

Originaltitel 12 Days of Terror
Regissör Jack Sholder
Manus Jeffrey Reiner
Genre 2000-tal, Drama, Skräck, Thriller
Skådespelare Jamie Bartlett, Mark Dexter, Colin Egglesfield, Adrian Galley, Jenna Harrison, John Rhys-Davies

picklessmulan
2017-01-04
En bra skildring av vad som hände. Inga överdrifter och fjant. Kändes bitvis som en dokumentär.
TheHorrorfan
2014-02-16
Tråkig, blir inte bättre av att den utspelar sig 1916.
Körsbär
2013-04-07
Inte direkt spännande, inte direkt bra. Dåligt :)

2011-07-16
Bra skildring av hendelsen.
ziferN
2009-07-04
Tråkig och dålig.
mingping
2009-03-21
Inte direkt Hajen, men jag tyckte den var rätt okej ändå. Fast jag är nog partisk för att jag läst om händelserna i en novellsamling och därför var extra intresserad av att se hur väl de följde originalhändelserna.
Ryujin
2008-08-24
Inte så pjåkig faktiskt. Specialeffekterna är väl helt okej, skådespeleriet likaså (mestadels iaf). Blir dock bara en svag trea pga att filmen kändes fragmenterad och lite luddigt berättad. Om man är ute efter en "monsterhaj" film är det här kanske fel film, men i övrigt är den väl helt okej om man har tråkigt, dock långt ifrån en "bra" film (kunde verkligen ha behövt en något större budget).
DustDevil
2008-06-28
hur fick jag för mig att jag skule se denna. JAg hade stor ångest efter att sett den, mycket dålig
merilina
2008-05-20
braa film
StureStenhög
2007-11-10
Hajattacker blandat med en story som man har sett många gånger förut och sällan varit speciellt road av. Hajattackerna är väl hyfast välgjorda, men alla är precis likadana och blir därför snabbt tröttsamma. Överhuvudtaget är väl filmen ganska välgjord sett till budgeten, det är det faktum att den känns väldigt oinspirerad som drar ner den