Bröllop i Italien

En berättelse om en rad olika livsöden ? där alla söker kärleken. En film om passion och lycka, om svartsjuka och ensamhet. Men först och främst om att ha modet att göra livet stora val ? även om man tror att det är försent.

Originaltitel Den skaldede frisør
Alternativ titel The Bald Hairdresser, Love Is All You Need, Den skalliga frisören
Regissör Susanne Bier
Manus Anders Thomas Jensen
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Trine Dyrholm, Pierce Brosnan, Paprika Steen, Kim Bodnia, Sebastian Jessen, Christiane Schaumburg-Müller, Line Kruse, Molly Blixt Egelind, Stina Ekblad, Bodil Jørgensen, Micky Skeel Hansen, Philip Zandén, Ciro Petrone, Frederikke Thomassen, Birthe Neumann

idaho1981
2021-02-25
Hur kan detta vara samma Susanne Bier som gjort så mycket bra film? Här är historien fruktansvärt löjlig, skådespeleriet tråkigt (förutom Paprika Steen som gör alla roller till filmernas höjdpunkt). Man förstår inte någon av karaktärernas handlingar. Enda gången Brosnan spelat bra och passat i sin roll är i genombrottet som Remington Steele.
Arensberg
2020-03-15
såg iofs nu att det var en man som skrivit manus, där föll poletten på plats
Arensberg
2020-03-15
kvinnor som hatar kvinnor
2018-05-14
Den här har jag sett flera gånger på ganska kort tid men tydligen glömt å betygsätta, Trine och Pierce är riktigt bra men alla andra verkar vara där för å fylla ut bilderna. Skönt danskt gemyt får tre.
Memmem
2018-05-09
Bra danskt bröllopsdrama! Många filmer handlar om bröllop. då avgörande livsval sker och både kära och mindre omtyckta släktingar och vänner kommer. Så sker även i denna film. Två unga danskar bestämmer sig för att gifta sig ... på brudgummens pappas citronodling i Italien. Många dolda relationer kommer i dagen. Bra spelat av flera skådespelare, men jag fastnade framför allt för Trine Dyrholm, brudens mamma, som är både söt och blid. Med små medel visar hon sina känslor. Andra skådespelare spelar med ett grövre register. Vackra bilder på landskapet och tjusiga bilder på Medelhavet från provinsen Campania i södra Italien, bilder från Köpenhamn. Vackra kläder av italienskt snitt. Följsam musik, delvis italiensk. Betyg 3+
2017-07-11
Verkligen ingenting speciellt och trean är väldigt svag, men lite fingertoppskänsla i manus, karaktärer och regi lyfter verkligen. Fin och charmig och liksom jag vet inte, mysig och välspelad. Men var den verkligen bra nog för en trea? Jo, det känns nog ändå så.
Hogman
2017-02-13
lättsamt o småtrevligt, men inte jätteäkta. En svag trea för tidsfördrivet.
Troddel
2016-12-29
Inte favoritgenren, men några kul danska skådisar.
Portugallien
2016-12-27
Ghostface
2016-12-25
Det är behagligt och lättsamt, mer än vanligt när det gäller Bier. Fick dock inte tillräckligt med tillfredsställelse utav karaktärsutvecklingen men Pierce Brosnan behöver dock bara visa sig för att en film ska bli underhållande.